Com vos dia en l'article d'opinió de huí, , en endavant els temes de política local es tractaré com a partit perquè sería esquizofrènic i gens creíble el fer-ho açí com a editor teòricament neutral en eixos temes, i com a representant d'una opció política que va a compareixer a les properes locals i com a tal no pot se imparcial, i conseqüència d'això estes editorials tractatràn en endavant de temes genèrics i no seràn diaries si no quant estiga inspirat .
Doncs no senyora meua, perquè vosté en un afàn de ser protagonista siga com siga, a més vol enganyar al poble espanyol perquè el que vostè predica no es un sistema de llistes obertes i per tant més democràcia directa i participativa , sino un sistema totalment contrari a éstes com es el britànic . M'explique .
En un sistema de llistes obertes, en el poble de Tavernes "x" partits , possem-ne cinq, propossaríen a 17 persones cadascún i els electors triaríem d'entre tots els 85 propossats en total quins 17 ens agraden més , i que podríen ser 5 d'un partit , 3 d'altre, 5 més d'un tercer, 2 d'un quart i dos més del quint , o tots els 17 del mateix partit , o 10 i 7 de dos d'ells, etc, i no tendríen que ser els que encapsalen les llistes sino qualsevol dels 17 de cada llista . Així, els 17 ressultants seríen les persones més votades d'entre els 85 i per tant els que el poble realment estimaría més es supossa , com a millors per a regir-lo .
A partir d'ahí hi hauríen dos sistemes per a elegir Alcalde : Bé el que l'elegiren per majoría absoluta, es a dir per 9 d'ells, els regidors elegits pel poble i entre ells 17 , o bé ja en el colmo de la democràcia participativa, per elecció a dos voltes si en la primera ningú obté el 50% més ú dels vots per part dels ciutadans, entre els que es pressentaren per al càrrec, i l'elegit que es preocupara de conseguir un apoio suficient dels regidors elegits pel poble .
Una variant més de democràcia participativa i directa sería el que , amb uns avals mínims, es pogueren pressentar ciutadans independents dels partits , sense tindre que reunir tampoc a 16 persones més que l'acompanyen , per a regidor o per a Alcalde .
Per contra en el sistema que propossa la senyora Aguirre , el poble es dividiría en 17 seccions i per cada una d'elles un partit pressentaría a un candidat , i el que de tots ells obtinguera més vots es faría en la concejalía .
Açò que a nivell local i en ciutats menudes es participatiu perquè tots ens coneguem mès o menys i elegiríem en la nostra secció electoral a qui dels , seguint amb l'exemple, cinq creguerm es el que millor ens repressentarà, al mateix temps ens impedix elegir a altres que es pressenten per altres seccions i que nosaltres pogam considerar que mereixen estar també en el consistori , i a més alts nivells fomenta el bipartidisme perquè al no coneixer personalment a quí es pressenta, la gent tendix a votar als grans partits i es molt difícil que un xicotet obtinga el repressentant si no es que el seu candidat es una persona reconeguda a nivell supramunicipal : Per exemple, si la circunscripció fora la comarca de La Safor li corresponguera elegir a dos candidats a les Corts Autonòmiques , un candidat d'un partit menut com per exmple Esquerra Unida sería difícil que fora un dels dos més votats i es fera amb una repressentació, per damunt dels socialista o popular que per perteneixer a un partit per sí dels més votats, tendría un plus per això , salvo que fora molt conegut i valorat per sí mateix, el qual es algo difícil a nivells supramunicipals .
No hay comentarios:
Publicar un comentario