viernes, 6 de septiembre de 2013

Editorial : PARTICIPA !!!

Doncs bé i com vos informabem ahir , la Taula de Mobilitat en la que entre altres i a titol particular participa el administrador d'este blog , va a començar a ficar en pràctica les directius assenyalades per l'informe tècnic elaborat per les arquitectes llogades a tal fi i que s'arrepleguen en el Plà de Mobilitat Sostenible, que podreu anar consultant en la web municipal . 

A tal fí, cadascun dels membres de la taula anem a començar a aportar en la propera reunió d'octubre idées pràctiques , i així i juntant les de tots tractar de fer aquelles propostes a l'administració que ens portaran a tindre una ciutat poc a poc i cada dia més sostenible , més ciudatana i on el trànsit dels ciutadans a peu o en transports saludables estiga per damunt dels de motor . 
Així i al mateix temps , pretenem dotar-la dels mitjans per aque eixe trànsit peatonal siga el més comfortable possible dotant a la ciutat de zones de descans en les víes més transitades i servicis en éstes com urinaris, fonts, papererea i demés .

Peró com esta clar que quanta més gent faça arribar la seua opinió , a més de que podeu fer-ho per mig de la web municipal i donat que teniu este mitjà que es Quadern com a font habitual de comunicació , vos el posse a la vostra dispossició per a que m'aporteu i jo així ho faça arribat a la taula aquelles propostes al respecte que cregau convenien i per mig del correu electronic que teniu a l'abast en el blog  . 

Vos he dit moltes vegades que entre tots fem Quadern . Doncs bé, ara tenim l'oportunitat de entre tots fer el Tavernes que volem , aprofitem-ho .

I si el que voleu es donar un pas més enllà , la taula seguix oberta a tots aquells colectius o particulars que vullguen unir-se a ella : Si esteu interessats digueu-meu i vos diré com incorporar-vos a ella . 

A vore si es veritat que a més d'opinar som capaços també d'actuar actívament per a cambir la societat on vivim i no sòls es pot fer per la vía política , també hi han altres mitjans de participació com les taules ciutadanes , que confluiràn en un Foro Ciutadà , organisme assesor dels nostres governants . 

Es l'hora de passar de la paraula als fets , ningú coneix millor l'entorn on viu i com millorar-lo que qui el gaudix i sofrix cada dia i per tant ningú sap millor en la pràctica com fer-ho  . Animeu-se a deixar de ser mers espectadors de la pelicula de la vostra vida i doneu el pas a ser protagonistes : Ens jugem el nostre futur però també el dels nostres fills .

15 comentarios:

  1. Enrique, ací tens la meua:
    Protegir la zona del casc urbà peatonal, per a que sols puguen accedir els vehicles residents. D'esta forma podriem tindre un casc de la ciutat de baixes emissions de CO2 i a la vegada podem promocionar el parking per a que la gent que vinga al centre, aparque alli. Pense que la plaça de l'ajuntament hauria de ser peatonal i sols per a vehicles redidents.

    ResponderEliminar
  2. Millorar el transport, poble, estacio, platja per a que la gent que vaja a valencia o treballe al polígon agafe el bus. Es podrien fer bonos de 10 viatges, bonos mensuals, trimestrals i anuals, de forma que hi haja una gran diferència entre agafar cotxe i el bus.
    No és el mateix pagar 1'35-1'45€ per viatge, que tenir un abonament i que puga ixir-te a 0,60/0,70/1€ segons tipus d'abonament.
    El servici hauria de ser per a que els estudiants i treballadors puguen arrivar al seu lloc puntuals i tornar a casa per a dinar o sopar.
    És a dir per eixemple en estos intervals 5:50-8:00, 14:30-16:00 i 19:30-22:00

    ResponderEliminar
  3. Es pot crear una xarxa web, per a que els usuaris que es desplacen a l'estació i puguen compartir cotxe i així contaninar menys. Això existix ja, perquè jo ho vaig utilitzar per anar a Barcelona amb un usuari que anava amb un amic des d'Alacant. Em va eixir per 20-25€.
    Qui diu a l'estació diu a Valencia, Madrid o la Republica Txeca.

    ResponderEliminar
  4. Protegir la zona centre del poble. Sols per a vehicles residents. L'altra opció seria a mes que depenent del dia circularen vehicles amb matriqula par o inpar. Per Eixemple: dilluns, dimecres i divendres del 1 al 15 impars. Dimarts i dijous d'eixa quinzena parells. I del 16 al 30/31 es camvien els dies, dimarts i dijous imparells...
    Dissabtes, diumenges i festius sols residents.
    Seria fer alguna regla d'estes per a evitar tant de tràfic.

    ResponderEliminar
  5. Redisenyar els sentits de circulació per a que sols hi haja un cami per arrivar a casa. Encara que no és fàcil, es pot estudiar. D'esta forma evitem tenir circumval.lacions i autopistes pels carrers. A més sols s'ha de vore que pels carres hi han molts xiquets jugant i que els cotxes vagen a eixes velocitats, és un perill.

    ResponderEliminar
  6. Posar radars a les zones 30 i proximitats a escoles, guarderies, etc. Per a controlar la velocitat. A menys velocitat menys emissions i menys perill.

    ResponderEliminar
  7. Jo proposaria que els nostres polítics foren els primers en utilitzar el trabsport public, bicicleta, bus, tren, taxi, .... Primera per dona eixemple. Molta campanya cicla't i recicla't, però pa la foto. Després agafen el cotxe per a tot. I segona per donar-li un impuls.
    És com el metge que ens diu que fumar es mal i despres el veus al corredor fumant-se'n un.

    ResponderEliminar
  8. Prohibir fumar en el casc històric de la ciutat. Posa una bonificació (en funció de les emissions de CO2 i altres contaminants) a l'impost de vehicles a motor (que es paga segons tinc entés per cavallatge).

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ara que els vehicles hibrids estàn de moda (motor electric per a circuit urba i diesel per a carretera) es podria bonificar l'import de la taxa de vehicles a motor. Inclús que no pagara l'impost durant els primers anys i despres bonificar. Seria una forma d'estimular la compra d'estos vehicles i el poble es beneficia amb la reducció d'emissions.
      La forma d'estimular als nostres veins és baixant-los els impostos.

      Eliminar
  9. Pel que fa a sostenibilitat i encara que no siga de mobilitat, proposaria una Bonificació a l'IBI urbana per tenir una instal.lació d'energies renovables o per fer millores d'eficiencia energètica en funció de estalvi energètic aconseguit (justificat tècnicament).
    També bonificaria el cost de la llicència d'obres per a aquest tipus de millores.
    Pel que fa a mobilitat, bonoficaria l'impost d'activitat que es cobra als establiments, a aqueslls que facen accesible el seu negoci i aquells que ja estan adaptats. Savem que la llei ho exigix, però els negocis que compten amb llicència d'obertura antiga, no era obligat. També posaria a cost 0 la llicència d'obra.

    ResponderEliminar
  10. Cal fer que el centre històric de tavernes siga a cota 0, és a dir, completament accessible.

    ResponderEliminar
  11. Un pla de mobilitat per als estudiants. Ara que tenim l'utovia i no fa falta passar per sueca, estaria bè que s'estudiara un servei de bus per anar a València (estudiants i no estudiants).
    Fa uns anys l'alquiler a Valencia estava entre uns 100-150€ /mes, depenent de la zona. El bus, avans de desapareixer, costava uns 90€, 15 viatges d'anada i tornada, que al mes serien uns 125€ (i això que pagaves autopista, perque els d'Alzira pagaven uns 5€ per anar i tornar). I el bus et deixava a blasco ibañez, poli, clinic i estacio de bus. És a dir, no has d'agafar metro ni bus.
    Es deuria almenys estudiar el tema, perquè ara qualsevol estalvi pot ser bò. I no se com estaràn els lloguers a valència, però aixina i tot, i contant el tren el cap de aetmana, deu d'eixir a uns 175 €/mes.
    El primer seria vore el posible cost i gent interessada amb el servei.

    ResponderEliminar
  12. S'hauria d'estudiar en fer un carril bici que vaja paral.lelament al riu vaca i que unisca simat, benifairó, tavernes i la platja.
    Seria un valor afegit per a que els turistes facen ruta platja-monestir amb bici.

    ResponderEliminar
  13. Es podrien adquirir camps avandonats per a fer turisme rural per a anglesos, alemans, ... Etc que vullguen desconectar de la rutina de les grans ciutats, estar en contacte amb el camp, i poder aprendre cultiu ecològic. En certa manera és mobilitat sostenible, perque pot ser un turista del futur i per a tot l'any.

    ResponderEliminar