jueves, 8 de enero de 2015

Editorial : ALTERNATIVES A CAP D'ANY

Acabavem l'editoral sobre el festivern de divendres passat dien "endavant i per molts anys el Festivern, tractem de que ens coste el menys possible al erari públic i es beneficien més i més si cap empresses del poble, oferim altres alternatives i atractives per a la platja i poble perquè no es incompatible ni molt menys doncs hi ha gent de tot caire i per a tot, i ójala tingam ben prompte i com hem sentit, un Festi-estiu en ésta, no serà per manca de lloc". 

I huí volem parlar d' eixes alternatives que propossavem i altre dia parlarem d'un possible festi hivern o estiu en la platja per no fer-ho llarc.

Sobre el primer propossem que per al poble es llogue una carpa, podría ser la d' alguna falla si es legalitzable per a este event i segur sería més barat, instal.lada en un punt céntric, i que es llogue a una orquestra de renom, i inclús una barra per a vendre begudes, com en falles. 

El primer perquè en la plaça fa un fred que pèla i al final la gent acaba anant-sen perquè es/ens gela/em. I més quant portes xiquets. La carpa evitaría evidénment molt de fred. I en quant a l'orquestra ésta atrauría a més a molta gent jove que no es "festivernera" i que ara no ve tampoc a la plaça, però si ho fa en falles i demés verbenes de qualitat. 

El que es evident any darrere any es que amb una discomóbil, que mai serà per bona que siga com una orquestra, i més si el punjadisc no anima, cossa que en una orquestra si fan els cantans, més el fred, a la una i mitja com a molt festa acabada i tots a dormir. I els jovens no festiverners fòra del poble, ho hem pogut comprovar preguntant a molts d'ells. I altres ens han dit que van al Festivern com a millor per no dir única alternativa, sobre tot els adolescents. 

I per tant siguen molt o poc diners els que es gasten ara, diners malgastats, perquè es clar que es molt més car que el que propossem, però sería una alternativa real al Festivern i no com ara, en que no te ni punt de comparació. I el Festivern, i no ho critiquem perquè pensem es inversió i no despesa, també ens costa un dineral però el compensa els fruits, en el cas de l' alternativa el fruit sería el benestar ciudatà.

En quant a la platja el mateix, carpa i orquestra , estudiant fer-la en el cine Olimpo perquè està en lloc prou céntric, en ell ja tenim barra de bar i es podríen traure diners d'ella, i sobre tot WC's, amb el que ens estalviaríem diners de llogar-los móbils. I quant ja no tingam el cine propossem que en els solars que passaràn a ser públics per llei s'estudie fer un pavelló multiussos tipus el de Vergeret però  amb tancaments movibles.

Els costos d' ambes carpes més orquestres els calculem pel que hem preguntat entre 10 i 15.000 euros, depen d' orquestra i carpa, menys el que s'obtinguera per la/les barra/es , que podría llogar-se a un tercer.

 I sí, son mlts diners, però tambe tornem a dir s'invertix i més en l'altre event d'eixa nit i ben invertit que està : Tal volta no es bona inversió fer-ho també en el benestar dels teus ciudatans ?.   Ahí ho deixem, a vore que opineu. 

11 comentarios:

  1. Si es conta com dius amb carpes de les falles,el cost ja no és de 10-15.000€, que ho incloguen als convenis amb les falles (i que els paguen quant toque). Jo crec que els 16.000€ municipals pel Festivern donen per a dos discomòbils o verbenetes al poble i platja i per al mateix Festivern. Només cal algú que sàpiga organitzar events i equilibrar la balança Festivern-Ajuntament, que la empresa pague els serveis esportius i públics,més seguretat i neteja privada i menys policia i FCC. Tranquils que amb el marge de beneficis que tenen,si vullguera el Bloc per a l'Ajuntament seria a cost zero.

    ResponderEliminar
  2. Carlitos d'organitzador. Menudes fantasmaes de comentaris.
    Continues demostrant que no tens ni p.i. del que parles, com quan vas dir els 7.000 euros del cost de la cavalcada

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No ho deia jo lo dels 7.000€, sino un diari seriós com aquest:
      http://www.levante-emv.com/safor/2014/12/19/tavernes-paga-cabalgata-reyes-fallas/1203315.html
      Pensava que el conveni de la cavalcada d'enguany seria per la mateixa quantitat que al 2014, normal i de sentit comú si queda demostrat,ara ja passada,que no ha estat més gran ni suntuosa que la de l'any passat. Ara bé, com digueu i diu el Sr. Alcalde al seu Facebook, la quantitat transferida a la Junta Central Fallera per a la cavalcada és de 30.000€. No sé el que cobra una empresa per lloguer de carrosses, però 30.000€ sembla prou caret,pensant que una carrossa nova pot aplegar als 10.000€ i que les d'enguany no eren cap meravella,que poden costar? 1.000-2.000-3.000€ de lloguer tot lo mes? I això multiplicat per tres carrosses que hi havien? I la resta de 10.000 a 30.000 € qui s'ho xuclen? La empresa que posa una vintena de figurants on no tots eren artistes i sí alguns aficionats? Les falles que diuen ho fan voluntàriament? Este no és un Ajuntament transparent,deien? Al Face de Jordi Juan hi ha un tal V.C.P. que pregunta el mateix,i els Sr. Alcalde el remeteixen a reunir-se amb el regidor Llacer perque li expose pressupostos i factures (no era Evarist el regidor de cultura?), esperem que vaja,li ho explique i que V.C.P. ens ho conte al Facebook o als blogs.
      Seria bon exercici de transparència i informació ciutadana que ho publicarà l'Ajuntament directament,igual que fa amb altres noticies a les xarxes o blogs afins.
      A mi,si es així,m'han tornat a decebre,subcontractar una empresa a través de les falles per tornar a gastar-se massa € pel que fan, ja ho vaig dir que amb 30.000 o 50.000€ que estaven gastant-se els darrers anys es compren les carrosses i es tenen en propietat tots els anys. Però bé,amb diners de tots,bons colps a la guitarra...

      Eliminar
    2. Carlitos, llig-te la nota de prensa de la cavalgata i sabras en que s'han gastat. A vore si deixes d'especular i dir destrellats. Ja m'agradaria vore't a tu organitzant la cavalgata en menos de un mes de temps

      Eliminar
    3. Karlos, que se te veu el plumero... Llig la premsa, llig el facebook del sr. alcalde que tant admires a vore si rebentes... Ahi heu tens tot!

      Eliminar
  3. I en això va ensopegar amb una pedra, i li va caure la lletera a terra...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. I el Rei,que anava tot nu,davant les rialles de la gentada, es pensava que tots el veien vestit... en quant només els cortesans li seguien el joc...

      Eliminar
  4. La verdad es que hace falta alternativas, no todo se reduce a Festivern o a pagar en un restaurante o sala de fiestas y no poco, no todos nos lo podemos permitir o no nos apetece, por lo que tendría que haber una alternativa pública y gratuita como lo que proponéis y de calidad, y no sólo un pinchadiscos que nunca será como una buena orquesta y además bajo un frío que pela.

    ResponderEliminar
  5. Enric, has vist que prompte ha acabat la polémica pel Festivern en quant han trobat altra cossa per a atacar a Jordi ? Si no fora per este darrer tema segur que huí estaríen ací tots ells aprofitant el que tu proposes per a atacar al Festivern i de pas al Alcalde, però com tenen algo més polémic i que els dona més joc en este article huí ni entren a opinar.
    Sobre ell dir que en pareix correcte el que proposes perquè es deu de donar opcions a tots el més possibles.

    ResponderEliminar
  6. Molt bona proposta Enrique.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Després de l'èxit d'Enrique a Reis en la platja, ara el nomenaran proposador oficial, i a Llàcer regidor desfacedor d'entuertos marítims.

      Eliminar