lunes, 1 de septiembre de 2014

NOTA DE PREMSA DEL PARTIT POPULAR : Les altes contribucions cobrades en Tavernes no retornen als veïns.

El Partit Popular demana que l'alta contribució que el nacionalista Jordi Juan els ha cobrat als veïns de Tavernes siga recuperada pels mateixos a través d'ajudes i convenis amb associacions locals que els representen o amb les quals col·laboren.

El dilluns 25 agost a les 14 hores es va celebrar una comissió d'economia i hisenda amb un únic tema a tractar: les al·legacions que es van presentar al pressupost. Han dictaminat en contra d'elles sense entrar al fons del tema i estan desestimades per la forma. És a dir, consideren que " com a portaveu del Partit Popular no estic legitimat per a presentar-les".

Segons la llei reguladora de les hisendes locals resulten legitimats per a interposar reclamacions contra el pressupost aquells inclosos en l'art. 170.1 del Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós d'aquesta llei: 

• Els habitants en el territori de la respectiva entitat local.

• Els que resulten directament afectats, encara que no habiten en el territori de l'entitat local.

• Els col·legis oficials, càmeres oficials, sindicats, associacions i altres entitats legalment constituïdes per a vetlar per interessos professionals o econòmics i veïnals, quan actuen en defensa dels quals els són propis.

És a dir, els grups polítics, com a entitats legalment constituïdes per a vetlar pels interessos econòmics veïnals queden legitimats per a presentar les al·legacions pertinents.

El portaveu popular deixa clar que "açò és un visió partidista i contraria al Tribunal Constitucional" que ha realitzat en Sentències, com la de 18 d'octubre de 2004 que en el seu FJ 4º indica que:


"...existe una legitimación "exlege", que conviene concretamente, por razón del mandato representativo recibo de sus electores, a los miembros electivos de las correspondientes corporaciones locales para poder impugnar los actos o actuaciones de estas que contradigan el Ordenamiento jurídico. No se trata de una legitimación basada en un interés abstracto en la legalidad, sino de una legitimación directamente derivada de la condición de representante popular que ostentan, cuando ahora importa, los regidores de un Ayuntamiento y que se traduce en un interés concreto -inclusivamente puede hablarse de una obligación- de controlar su correcto funcionamiento, como único medio, a su vez, de conseguir la satisfacción de las necesidades y aspiraciones de la comunidad vecinal que, como primera competencia, asigna a los Municipios el arte. 25.1 de la mencionada Ley reguladora de las bases del régimen local".


A més, segon la Federació de Municipis i Províncies FEMP, els grups polítics municipals i els partits polítics que els sustenten podran presentar al·legacions als pressupostos, en el període d'exposició pública, en la mateixa forma que ho farien si els pressupostos van ser aprovats pel Ple.

Açò demostra una vegada més el fanatisme i caciquisme del govern del Sr. Juan i aqueix és un exemple del que és la seua democràcia participativa. El feixisme en el més clar estil.

El Partit Popular vol deixar clar que "no està fent-se un sol·licitud política. Està defensant-se els interessos de Tavernes i dels seus veïns després d'haver-los ofegat amb uns impostos per la coneguda "contribució urbana" que és un 30% superior al necessari i que es veja retornat als veïns el que els han cobrat abusivament".

 

6 comentarios:

  1. Manolo Vidal deu tindre raó però no diu que va a fer el PP front a l'actitud del bipartit?
    Siga un poc més clar Sr. Vidal i diga que va a fer.

    ResponderEliminar
  2. Manolo Vidal, abogat i asesor, i no sap presentar una alegació correctament? Ay mare!

    ResponderEliminar
  3. O siga que el PP accepta com a bo l'informe negatiu que fa Intervencio al pressupost, segons la nota de premsa anterior del PP.
    O siga que ara un altre informe d'intervenció , negatiu per al PP, que diu que no esta legitimat per a presentar al·legacions al pressupost, ja no els pareix bé i no l'accepten.

    I el sr. Juan que està de vacances des del dia 18, ara resulta que és un fanàtic i cacic quan no ha intervingut en res en este tema i el govern nomes ha fet que seguir l'informe d'intervenció .

    No se, no sé, açò torna a oldre a ridicul del PP com ja el va fer en obligar a convocar el plenari extraordinari d'agost de l'any passat quan també l'alcalde estava de vacances. Es repeteix la història?

    I per cert que diu l'informe d'intervenció? Perquè l'amaga el PP? No li interessa que el sabem? Hauria pogut explicar-lo i copiarlo en la seua nota de premsa.

    I damunt torna a mesclar las xurras amb las merinas parlant no seque de l'IBi.
    El Sr. Vidal i el PP és un mentiros compulsiu: ara parala d'alta contribució i en el plenari dels pressupostos va dir i reconeixer que, segons els seus calculs, la rebaixa de l'IBI del Sr. Juan esta sobre el 6% o 6'5% (realment es el 14-15% segons les previsions que hi havia en el 2014 i no sobre el 2013 com ell agarra per disminuir la xifra).
    Com casa això de gran contribució i baixada de contribució?
    El Sr. Vidal no es vol donar compte que les pujades de la contribució les fa fer ell, les va aprovar ell en el 2007 i eren per aplicar des des del 2007 al 2016.
    Sort que el Sr. Juan ha aconseguit baixar el 20% del valor cadastral i passar del 0'48 al 0'45 el coeficient mentre el PP estava rascant-se la panxa i deixant en la ruina l'Ajuntament les passades legislatures.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ¿Qué dice usted de un informe de Intervención? De dónde saca esa información, porque la nota no dice nada de eso. Usted sabe muchas cosas internas del ayuntamiento, muchas cosas que sólo las saben pocas personas, por ser secretas las deliberaciones de las comisiones. ¿Como sabe usted que hay un informe en contra? ¿Como sabe usted que, si lo hay, es un informe de Intervención? ¿Participó usted en esa comisión? ¿Se lo ha contado alguien interesado de esa comisión? Si es así es que usted debe ser una persona importante de algún partido del gobierno.
      Si tiene tanta información de primera mano ¿porqué pide al PP que reproduzca ese informe? Usted está demostrando saber mucho y se deduce de sus afirmaciones que, si ese informe existe, usted lo ha leído y/o se lo han explicado con todo lujo de detalles. Explíquelo y no nos deje en ascuas.

      Eliminar
  4. Hi ha documents i sentencies ( incluides del TC) que venen a dir el mateix: un Grup Politic, no pot presentar al·legacions.

    Ací teniu la Sentència del TSJ de la Comunitat de Madrid (juny 2012) que és molt clara de comprendre:

    "Este Tribunal entén que el tràmit fonamental d'exposició al públic per termini de quinze dies esta limitat, tal com preceptua I'article 170.1 LHL, per a les persones, físiques o jurídiques que reunisquen les condicions i entre elles no es troben els Grups Polítics Municipals”.

    I continua després.

    “L'actuació i participació dels Grups Polítics Municipals s'ha d'efectuar a través del procediment d'elaboració i aprovació del Pressupost General i, en concret mitjançant la presentació de les propostes que s'estimen convenients i, fonamentalment, en els debats plenaris".

    I aclara tot seguit: “Obviament, no cal confondre la intervenció deIs regidors en I'elaboració i aprovació deIs Pressupostos, com a membres integrants de la Corporació Local, amb els "interessats” que diu els articles 169. 1 i 170. 1 de la LHL, als quals va dirigit el trémit d'informació pública i que no formen part de la Corporació Local”.

    Està ben clar no? Els grups polítics han de fer la tasca durant el procés d’aprovament dels pressupostos, en el foro politic, i deixar als veïns i entitats no politiques que es condieren afectgades les al•legacions, foro juridic.

    La referencia que va el PP de la sentencia 18 d'octubre de 2004/ FJ 4º és una interpretacio partidista i interessada i sembla ser que va referencia no a pressupostos, sinó a al·legar en fase d'informació publica a l'expedient de modificació de crèdit. ¿És aixi, senyors del PP?

    ¿Perquè el PP no ha publicat ni ha dit res d'allò que s'exposa en l'informe d'Intervenció? No l'interessa que ho sapiem?

    Per cert, la FEMP no és un organ juridic. Ni te capacitat juridica.

    ResponderEliminar
  5. El PP ens fa trampes, ens mentix, ens manipula les coses i sobre tot ens amaga la informació. Quan parla de l'art. 170.1 del Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, només ens diu la meitat i l'altra meitat se la calla. Veieu, açò no ho diu i no contempla en la seua nota de premsa:

    Únicament podran presentar-se reclamacions contra el pressupost:
    a) Per no haver- se ajustat la seua elaboració i aprovació als trámits establits en la Ilei.
    b) Per ometre el credit necessari per al compliment d'obligacions exigibles a I'entitat local, en virtut de precepte legal o de qualsevol altre títol legítim.
    e) Per ser insuficients els ingressos en relació amb les despeses pressupostades o bé respecte a les necessitats per a les quals estiga previst."

    I perquè això no ho diu el PP? No li interessa.

    Ai, ai, que vos creixerà al nas. A mentires ens torreu!

    ResponderEliminar