viernes, 28 de febrero de 2014

Editorial : HISTÒRIES PER A NO DORMIR

Necessite un certificat de la Generalitat com a qué una associació està en vigor i quí és el seu pressident , i ho necessite en 10 dies doncs ho tinc que pressentar a altre ens, estatal en este cas, per a qué me'n facilite altre i pressentar-lo davant un tercer organisme, també estatal, o sanció al canto . 

Pense qué en plé segle XXI  açò es podrà fer tot per internet : Primera sorpesa-equivocació , es demana per correu, en la delegació del PROP de Gandia , si no tens pressa, o en el mateix PROP en València capital, ara en l'antiga càrcel modelo, sí sí en tens .

Com és el meu cas, em dirigisc a traure informació per internet , entre en la web corresponent de la Generalitat, em descarregue els modéls corresponents i, segona sorpresa (creía sería debades doncs paguem uns quants impostos ...) tinc qué omplir una autoliquidació, 6,06 eurets, en la mateixa pantalla, imprimir-la, anar a un banc , pagar sis euros, i amb el document validat pel banc anar al PROP i pressentar-lo en el Registre d'Associacions . Però ahí qué quant to feliç tire a fer l'autoliquidació, tercera sorpesa : No em deixa fer-la . 

Toque a la Generalitat, 012, i una amable senyoreta em diu qué serà perqué ho faig per mig del Google Crome i no pot ser, qué té qué ser per Internet Explorer . Com d'informàtica estic peix , me'n vaig al assesor, una dels més antics i grans del poble, pensant que ell , qué habitualment autoliquida taxes i demés per internet de segur, ho podrà fer fàcilment : Quarta sorpresa, a este tampoc li deixa . 

Tot sorprés, toca al 012 i li diuen qué per a poder omplir l'imprés té que desinstalar el Crome o si no no li deixarà . Ja alucinant els dos, li preguntem a la senyoreta que si anem allí ell el poden omplir i imprimir ells mateix i anar a pagar-lo al algún banc, també per allí : La senyoreta funcionaria tota amable (menys mal pense, hem tingut sort), ens diu que no es habitual però que com sap que existix eixe problema, farà una excepció, ens dona el seu nom, ens diu qué anem , preguntem per ella, i ens el preprarà . 

Agafe el cotxe, me'n vaig a València , aparque en el Carrefour ( no hi han pàrkings per a públic en la modelo , rés sorprenent ) , passeget no massa llarc i arribe a la modelo : Quinta sorpresa, no hi ha cap de directori qué indique on està el qué jo busque. 

Pegue la volta al edifici, entre en la primera "torre" que veig i hem dieun que allí no és, qué és en altra torre més cap al sud . Em diriguisc a ésta , pregunte per la funcionaira , ho consulten en un llistat en paper ( no tindràn ordinadors ? , pense ) em diuen que puje a la quarta planta, puje i allí pregunte i m'indiquen, i la senyoreta esmentada tota amble m'ompli l'autoliquidació, me la dona , li pregunte si hi ha algún caixer o similar allí en el conjunt d'edificis on es puga pagar, i, sexta sorpresa, em diu qué no, qué pregunte baix a la bedel de l'entrada i em dirà on puc trobar sucursals bancaries ( gràcies a deu , propert una "caixa" ) .

Li pregunte quant tardaré en rebre el certificat i em diu ( sexta sorpresa) que si fique a mà "urgent" en l'instància i el meu telefon, uns quatre dies sempre i quant vaja allí altra vegada a pel document quant en telefonetjen , perqué si no l'envien per correu i uns vint dies . Com em corre pressa, escric "l'urgent" i telefon a mà i pense qué en la copia voré d' anar al assesor i que comunique al ens estatal que no puc pessentar-lo segurament en la data màxima fixada, pel explicat , doncs amb eixe document en la mà tinc que anar a Hisemda en Gandia i demanar-ne altre : Esperem que l' inspector siga comprensiu i ho acepte .   

Vaig, pague , torne a la torre sud, pressente l'instància ( eixà si m'ha deixat imprimir-la en casa, menys mal ) , torne al Carrefour, pàrking gratis 2 hores ( tira, va, pense , algo debades, visca el Carrefour !!! ) , agafe el cotxe i cap a casa .

TOTAL : Entre pitos i flautes començe a les 8'15 del matí i torne a casa a les 12,45 hs. : Quatre horetes i mitja per a solicitar una certificació .  I encara em queda tornar a València quant m'avissen a pel papaeret, unes dos horetes més . I a Hisenda en Gandia , altra horeta més mínim A més, les despesses de desplaçament en cotxe i els sis i pico eurets de taxa .

I DESPRÉS DE TOT AÇÒ PENSE : Realment estem en el segle XXI , en plena era de l'informàtica i la tecnología capaç d'enviar gent a Marte i demés ? 

Nota : Almenys ho he pogut fer tot, qué já es extrany, en llengua valenciana, vorem en Gandia ... 

2 comentarios:

  1. Calla que a mi em va pasar pitjor. M'envien tambe a "la modelo" des de l'IVAJ per anar a demanar inscriure un club com a associació jovenil. Els de la modelo em donen un imprès on tambe havia d'anar a pagar 40 €!! "d'inscripció" i tot fets i pagat m'en torne a casa. Tot un mati i a l'IVAJ no res solucionat. Al cap d'un parell de setmanes em telefonen de conselleria de benestar on es tramiten les actes de les associacions i em diuen que no puc fer-me associació perque ja soc club (!?). Pero que m'envien d'un lloc a altre, no solucionar res i cobrar-me els 40 caragols si? Encara no he demanat com ho he de solucionar ni que em tornen els diners, tant fart com vaig quedar. I es que a mes d'un incompetent hi ha per enviar-lo a la m... Despres diuen que estan al servei del ciutadà.
    Lo de la falta de tràmits per Internet ja es de traca, hi tenen la tecnologia, tenen gent o empreses que poden fer les aplicacions, tenen els diners, simplement falta que vullguen. Desídia o interessos? Per altre costat, ara obliguen a totes les PYMES i autònoms fer les declaracions per Internet OBLIGATÒRIAMENT, que volen donar mes feina a les gestories o vendre cursets d'usuaris en informàtica? En aixo si que es poden fer tràmits per la xarxa? Vaja caradures.

    ResponderEliminar
  2. Un de dins de la directiva de Aceplat també anat hui a
    Hisenda a tramitar un document per l’Associació i mel han
    fet molt marejat. També estava que tallava claus.....

    ResponderEliminar