viernes, 7 de febrero de 2014

Editorial : D' ÉXITS I MÈRITS

com sabem qué del tema tindreu interés i coses que dir, Hui anem a fer un xicoteta editorial i varies preguntes .

llegim en la premsa digital :


LA SAFOR-LAS PROVINCIAS

C. G. | TAVERNES.
Aprovechando la sesión plenaria de febrero, el ejecutivo de Tavernes de la Valldigna formado por el Bloc-Compromís y el PSPV dio cuenta del superávit con el que se había cerrado el año 2013 en lo que se refiere a las cuentas municipales.
Según el edil responsable de la delegación de Hacienda, el socialista Víctor Borràs, el año pasado se logró un superávit de 2'3 millones de euros en el balance de 2013.
Las cifras arrojaban un remanente de tesorería de 1'5 millones de euros. «Son datos muy positivos que muestran la buena situación de las cuentas municipales», manifestó. El alcalde nacionalista, Jordi Juan, también se felicitó por los resultados y advirtió: «Se ha roto la dinámica de remanentes de tesorería negativos».
Juan recordó que en el año 2011 el remanente de tesorería era de menos 4'5 millones de euros. En 2012, la cifra quedó en menos medio millón de euros.
Así mismo, advirtió de que las operaciones pendientes de aplicar eran de 80.000 euros y que se estaba pagando a los proveedores en un plazo de entre uno y dos meses.
El primer edil declaró también que las cifras eran un éxito colectivo por aplicar el sentido común y tener un presupuesto realista «sin gastar lo que no se tenía».
En su intervención, elogió al gobierno, a los funcionarios y a los proveedores, ya que cada partida debe tener su correspondiente número de asignación, que se incorpora a cada factura que presentan los proveedores.
Juan explicó que según establece la ley, el superávit generado debe destinarse a pagar deuda bancaria. «Creemos que sería mejor que ese dinero se quedase en nuestra ciudad».
El primer edil indicó que el próximo mes se daría cuenta definitiva del cierre del presupuesto pasado, «pero la intervención municipal ya ha advertido de que la cifra no variará apenas», concluyó el nacionalista.
I ara, i sobre lo destacat en negrita, van les preguntes :
Sobre les xifres expossades : Matizacions, peròs, puntualitzacions ... ? Quins ? 
De quí és l'exit , del govern municipal, del govern estatal amb les seues aportacions i plans d'ajustament , de abdòs , d'uns més que altres ...? 
Es deu de rebaixar deute amb el sobrant o s'ha de demanar permís al govern central i aplicar-lo a beneficis sobre la ciutadanía com diu l'Alcalde ? 
Ahí ho deixe, podeu afegir altres qüestions més si cregueu que caben fer-se, i teniu en conte que el silenci es  sinónim de aprovació, pel que si es manteneu callats, estic segur vist el vist que no, entendrem que otorgueu amb les paraules del govern local .  

    17 comentarios:

    1. El que encara no han explicat és com tenim el superavit de 2013 i tindrien qu explicar-ho.
      Gran part del superavit ve de que l'ajuntament no te pressupost de 2013 i està funcionant amb el pressupost de 2012 però amb 1.000.000 € més d'ingressos per la pujada d'IBI de 2013.
      Així està explicat com tenim 1.000.000 € de superavit però de d'on ixen la resta de diners del superavit? No serà qu el Plà d'ajust, aprobat pel entonces tripartit, erà excesiu i estava mal calculat com afirmava el PP?
      Crec que Borràs tindria que explicar com s'aplega a eixa bona xifra del superávit de 2'3 milions en 2013. Tenen que explicar en que i com han estalviat més del previst i en que i com han ingresat més del previst.

      ResponderEliminar
    2. Enrique, per favor...
      Tu estaves en el ple quan es va explicar. El Pla d'Ajust és un pla municipal, fet pels tècnics municipals i el govern municipal l'any 2012. Estem parlant del 2013, però així i tot es va aprovar nomes pel govern municipal i el PP vota en contra, no ho oblides i es posiciona totalment en contra quan era un pla per arreglar tot el seu merder (amb perdó) economic.
      Un pla on el Govern de Rajoy nomes intervé per dóna el vist i plau.
      L'aplicació, les hores de treball, els mals de caps, les retallades, els sacrificis es fan a Tavenres i les fa el govern de Tavernes que ha estat nugat de mans i peus a l'hora de poder fer inversions o obres. ¿Si o no Enrique?

      No faces com els del PP, que diuen que el pagament a proveïdors es obra de Rajoy quan tu saps que Rajoy i el seu Govern només que han fet que autoritzar els bancs a deixar dinres als ajuntaments i a uns interessos prou grans si tenim en compter l'euroibor, perquè era el 5 o el 6%. O siga el negoci per als bancs-
      I tu estaves en el ple quan Tavernes aprovava fer prestecs per pagar els proveïdors que el PP no va pagar en la passada legislatura per valor de mes de 3 milions d'euros, a Bankia i al Sabadell.
      I això vol dir que no ho paga Rajoy: ho estem pagant amb els impostos del poble i dins del pressupost de l'Ajuntament. Només has de vore les partides del pressupost.
      Del govern de Rajoy nomes hem rebut una simple aprovacio com que el Pla d'Ajust estava ben fet.
      De diners, d'euros ni un. No ho oblidem.

      Gandia també té Pla d'Ajust.
      Mira el que passa. No és el pla, es el govern municipal de cada lloc.

      ResponderEliminar
    3. Doncs aixo es el que vullc digau, qué penseu, com podeu vore de dos ja hi han dos opinions diferents : Enric açi ni afirma ni nega, sols pregunta , la meua opinio es coneguda per amb qui ho he comentat pero ara vos pregunte a vosaltres , si jo dicla meua ara açi desvirtue l, objetce de l, efitorial , qué es saber qué penseu els lectors de Quadern , al igual qué hem fet altres vegades, aixi qué anims i a opinar , Quadern el fem entre tots.

      ResponderEliminar
    4. L'any 2012, la decisió del govern de Rajoy d'autoritzar els Ajutnaments poder fer préstecs per a pagar proveïdors va suposar una injecció de liquidesa per eixos préstecs de 2'7 milions, però com a contrapartida es va augmentar la càrrega financera. De totes maneres eixos 2'7 milions no justifiquen ni de bon tros els 4'5 milions de reducció que va tindre l'Ajuntament el 2012.
      Per tant, argumentar que en el 2012 que les mesures de Rajoy van ajudar el superàvit municipal, seria una interpretació molt "sui generis" perquè diners Rajoy no en va donar cap i els préstecs els va firmar i els paga l'Ajuntament.

      De totes maneres, estem parlant del pressupost del 2013. I ací no hi ha hagut cap préstec de proveïdors ni cosa semblant. No es pot posar pel mig al govern de Rajoy que l'únic que fa es retallar competències i ingressos als ajuntaments.

      Els resultats del 2013 ( i els del 2012 també) són fruit de la gestió del govern municipal i a ells i només a ells cal atribuir-los l'èxit amb una formula molt senzilla: trellat, no gastar el que no hi ha, contenció de la despesa, no es fa despesa si no hi ha consignació i això evita tindre un caixo amb milions d'euros de factures impagades com feia el PP. Com es va dir en el ple, es va acabar l'any amb 80.000 euros de factures del 2013 i va ser perquè es van presentar més tard de la data en que COMPTABLEMENT es va tancar l'exercici. Diferencia abismal respecte la legislatura passada.

      Igual durant el ple de març l'alcalde com a responsable del pressupost municipal, de proposar-lo, presentar-lo i de liquidar-lo, ja informa de la liquidacio del pressupost del 2013 i confirma les xifres que va dir en el ple passat, perquè com indicava "a falta nomes d'uns xicotets ajustos i que no canviaran el resultat final".

      ResponderEliminar
    5. La opinió del primer anònim no es cap opinió: es la mosca cojonera posant en dubte el que és una cosa comptable oficial, firmat per Intervenció Municipal i els tècnics. No poden pair que este govern ho faça bé.
      Ara quan estiga la liquidació del 2013, només tens que demanar-la si no es posa en el tauler d'anuncis, que crec que si, i l'estudies de pe a pa. Allí està tot explicat.

      ResponderEliminar
    6. Perquè el bipartidistes no s'enfaden com han fet amb el primer anònim vaig a preguntar el mateix d'altra manera:

      Com ha conseguit eixe meravillos superavit l'equip de grans gestors dirigits per Jordi Juan que governen l'ajuntament de Tavernes?

      Seria meravillos que, si no és masa demanar, explicaren amb números la gran tasca que han fet per tindre eixe superavit i explicaren com han estalviat i/o com han ingressat.

      És que son els millors gestors que hi ha en tot el mon.

      Ja esteu contents? Ara que donen explicacions clares d'on ha ixit el superavit de 2013.
      Gracies

      ResponderEliminar
    7. Ho tens molt fàcil: Mira els pressupostos del 2012 (el 2013 son prorrogats) i ara quan estiga la liquidació del 2013 compares. I tu mateix...
      El resultat és molt fàcil d'explicar: no gastar el que no tens, controlar el gasto, que cap regidor gaste lo que no te consignat en la seua ara, control total i després trellat, seny, sentit comú en fer les coses.
      En quines partides concretes ja és cosa teua buscar: compara el pressupost i la liquidació. De tota manera, això s'explica tots els anys en els plenaris i està en l'informe de liquidació dels pressupostos que fa l'alcaldia. No cal més explicació que eixa liquidació informada sempre per intervenció i tresoreria municipal. O siga, aneu als plenaris que al pròxim o a l'altre deu de caure la informació i allí podràs sentir les explicacions de l'alcalde com a responsable del pressupost. Ací en Quaderns segurament també les diran com sempre fa Enrique en la crònica dels plenaris molt detallada i completa.

      I ara seguim amb el joc:
      Ací crec que és més interessant que vosaltres expliqueu com s'ho feia el PP que amb un pressupostos sobre els 20 milions (ara estem en 15) i damunt afegit els 2 milions del canon de l'aigua, tots els milions que vau cobrar de plusvàlues dels sectors com Marenys 2A i altres, amb tots els diners que vau ingressar dels Plans E de Zapatero i Confiança de Camps va acabar sempre amb NEGATIU els pressupostos.

      Mira els numeros, NEGATIUS, dels darrers anys de la liquidacio dels pressupostos del PP:
      2006 = -1'6 milions
      2007= - 3'5 milions
      2008= - 4'5 milions
      2009= - 2'4 milions (este va ser l'any del canon, sino - 4'5 milions negatiu)
      2010= - 3'8 milions
      2011= - 4'4 milions

      Expliqueu-nos amb les milionades de diners extres que van tindre la passada legislatura (canon, plusvalues i plans de Zapatero i Camps) com es mengen eixos resultats. Una vegada ho expliqueu, que no ho fareu, estarà ben clar: el govern d'ara ha fet tot el contrari.
      Qui s'anima a fer-nos l'explicació?

      ResponderEliminar
    8. Les explicacions clares que demaneu estan en l'informe d'Intervenció que acompanya a la liquidació del pressupost que per llei cada any fa l'alcaldia. I es dóna compte al plenari. És un document públic.

      ResponderEliminar
    9. Molt de parlar però no podeu explicar els motius del superavit.
      El motiu és la pujada de l'IBI.
      Ens han cobrat de més sense fer falta.

      ResponderEliminar
    10. I entonces com pot ser que el govern diga que no pot baixar més l'IBI si s'està recaudant en excés?

      ResponderEliminar
    11. Però no era impossible per inassumible baixar el tipus de la contribució al 0,40 que demanava Karina? O era una mentira més dels polítics dels supersous?

      ResponderEliminar
      Respuestas
      1. Perque karina soles diu destarifos. Ni en el pp recolzen eixa mesura perque saben que seria inassumible per al ajuntament. Imppssible de gestionar. Karina vendre fum sap molt.

        Eliminar
    12. I entonces com pot ser que el govern diga que no pot baixar més l'IBI si s'està recaudant en excés?

      AIXÒ ES FALS.

      No gasta en excés sinó tot el contrari, estalvia tot el que pot i no fa gastos innecesaris com el PP, que no és el mateix ni paregut.

      ResponderEliminar
    13. Algú ha dit: O era una mentira més dels polítics dels supersous?

      El que ha de fer es comparar els sous de Manolo Vidal, el que cobrava NETS:

      23.902 en el 2007 ( mig any), 50.259 en el 2008; 50.832 en el 2009, 48.842 en el 2010 i 22.288 en el 2011 (per 5 mesos)

      Amb el que cobra Jordi Juan al mes NETS:

      10.020 euros en 2011; 26.679 euros en 2012 i 43.393 en 2013.

      Ací només hi ha un que ha cobrat supersous: l'alcalde del PP, molt mes que l'actual,
      per la faena d'arruinar el poble.

      ResponderEliminar
    14. Eixa pregunta que fa el anonim de les 22:06 está mal feta.
      Jo pense que li la tens que fer al Partit popular i a Karina que els dos sumen 9 vots. Si el bipartit va dir que volia el 0'47 i en el paronet del ple el PP i Karina els obliguen a fer que baixen i aproben al 0'45, la pregunta del millo seria ¿per què no als vau obligar a baixarlo al 0'40?

      ResponderEliminar
    15. Això és molt gordo.
      195.000 euros, fent-ho redonet, va cobrar nets Manolo Vidal en 4 any d'alcalde. 32 milions de pessetes netes per afonar el poble.
      Mare meua! I que tinguen la desfatxaresa de dir-li a Jordi Juan que s'abaixara el 20% el sou.
      No saben on es cau la carrega estos del PP.

      ResponderEliminar
      Respuestas
      1. Es una desfatxatessa que ho demane el PP. Pero el PP ja no te la majoria de la representació ciutadana al poble. A lo millor no la te, entre altres coses, per eixa desfatxatessa. El que no podeu es partiditzar la responsabilitat politica i no donar comptes als ciutadans. Ja esta be de comparacions, com be digueu de trellat i sentit comú, compareu la vostra tasca amb eixos adjectius en compte de amb una cosa tan dolenta com aquell govern del PP.
        Quan altres que no som el PP fem les mateixes queixes (rebaixes sous politics, inversions al poble, menys retalls i impostos, millora serveis) no us feu cap be en recordar-nos el PP, no esteu parlant del nostre problema, sembla que us importa mes el PP (el seu fracàs i la vostra pervivència) mes que el ciutadà, així que millor que argumentareu des de zero i no des del model PP.
        Jo veig que el superàvit guanyat els darrers anys amb els impostos pujats a la gent hauran anat a pagar el deute tan gros que hi havia. Altra cosa no es lògica, pues seguiria augmentant l'interes als bancs i pujant el deute. Si cal estar altra legislatura sense inversions, quan abans s'amortitze el deute millor, dona igual que siga en dos anys mes que en sis. Una altra cosa es la distribució de les despeses i el seu control, que sempre es pot millorar, pues hi han massa vicis heretats i no canviats, tambe per conveniència d'un sistema de gestió amb visió massa partidista.

        Eliminar