martes, 4 de noviembre de 2014

AHIR PLENO

Començà el plenari amb l'aprovació per unanimitat del acta del pleno anterior de data 6 d'Octubre. 

Seguint l'Ordre del Dia es va aprovar així mateix per unanimitat una modificació de crédit de 25.000 euros per a la compra d'un camió per a la Brigada de Servicis Múltiples, provinent d'una partida per a leasing pel mateix concepte al no haver acceptat ninguna entitat bancaria fer dit sistema de financiació. 

Per contra es rebutjà amb els vots popular i de Karina Vercher la modificació de crédit propossada en el punt següent i per un montant de 22.821 euros per a pagar factures del 2013 pressentades en 2014, al no acceptar el govern la petició popular de retirar de la mateixa el concepte de 9.000 euros per a abonar la penalització per la cancelació anticipada del préstec ICO de 900.000 euros que es va fer en el seu moment per a adquirir terrenys per a la nova depuradora, així com 605 euros que demanà Vercher pek que s'assenyala més avall. 
El PP en boca de Inma Tudela va dir que entenía que dit préstec es podría haver destinat a altres cosses i entre elles el acabar la piscina, el que rebutjaren l'Alcalde i el regidor d'Hisenda Víctor Borràs que assenyalaren que el préstec era finalista, es a dir, sòls per a un fí concret, a més de que no es podía alterar l'informe de la Comissió va recalcar Borràs, que va afegir que a més amb la cancelació anticipada s'havien estalviat interessos, 50.000 euros assenyalà l'Alcalde, i va recordar que no es compraren els terrenys perquè el projecte per a la depuradora estava encara en les primeres fasses, i que en la piscina tampoc s'havera pogut invertir al estar la concessió encara en vigor.
Per la seua part l'Alcalde li demanà a la regidora Tudela que fora més rigurosa en demanar estos temes pel tema anomenat del caire finalista del préstec i que el tema de la piscina està somés a concurs d'acreditors com sabía, amb el que no podía ser dita inversió, replicant-li Tudela que ella era rigurosa perquè segons un informe de l'Interventora Municipal a petició del mateix Alcalde assenyalava que sí es podíen destinar els diners a altres cosses llimitades i entre elles les de tipus esportives-municipals i inclus solicitar la prórroga del venciment al ICO.
Borràs contestà que en la data en que es va decidir cancelar estava pendent el tema els 2,5 milions d'euros pel rescat del pàrquing cobert per cobrir, recordant que al final foren 1,7, i que si se paga penalització es per les condicions pactades en el seu dia pel govern popular de aleshores, assenyalant que si no es paga dita cancelació l'ajuntament es vorà amb una demanda per incompliment de contracte per part de l'entitat bancària.
Manolo Vidal en nom del PP va recalcar el tema del que el préstec era finalista però que es podía haver ussat per a altres cosses si s'havera considerat i que havía segut una decissió política del govern en el seu dret a fer-ho, però que no ho negen.
Per la seua part Karina Vercher va demanar es retiraren també els 605 euros d'elements taurins al considerar que no es deuen sufragar despesses per este concepte amb diners públics.
Va tancar el tema Borràs assenyalant que la rehabilitació de les viviendes socials a les que havía fer també referència Tudela com a possible destí dels diners estaven fent-se sense préstec al no ser necessari, i que es irresponsable votar en contra per les conseqüències jurídiques assenyalades.

Seguint al Ordre previst es va aprovar la dessafecció del inmoble de l'antiga guardería Víctor Calatayud para que passe de servici públic a bé patrimonial, i la modificació de crédit per un montant de 3.222 euros obtessos de la nit de les paelles i que s'abonarà com a ajuda a l'associació benéfica local ACUDE.

I es passà a un tema polémic com es el del sector 6 i la ressolució del conveni per incumplimet, on es va fer un recés a petició de Manolo Vidal després d'explicar detallàdament la regidora Canet tot el procés devingut en este tema, assenyalant que era la que propossava una decissió dolosa en lo personal però que es tenía que dur endavant per a no perjudicar al poble, donat que tant els informes técnics municipals com els del Consell Jurídic Consultiu no donaven peu més que a la ressolució del conveni,  i lamentar Manolo Vidal que amb la demanada execució a més de les garantíes garantitzades, més de mig milió d'euros, es perjudicaría a unes 70 families valleres , a més de que no s'havera comptat amb ells com havíen demanat durant la tramitació del procés, trobant-se huí sorprés amb una nota dels afectats en la que es dia que es sentíen ningunetjats per l'Ajuntament  quant la regidora afirmava haver rebut a tot aquells que li ho havía sol.licitat, pel que un dels dos mentía, sol.licitant que es deixara el tema damunt la taula i que es fera un pleno extraordinari per a tractar el tema després d'haver-se reunit amb els afectat per a tractar de trobar una solució el menys perjudicial possible per a tots, sobre el que va assenyalar el Secretari Municipal la seua impossiblitat en la pràctica per manca de temps per una serie de formalitats que de no cumplir-se en temps comportaríen tindre que demanar de nou un informe al Consell Jurídic Consultiu. 
Abans el recés Canet assenyalà així mateix que no era cert el que no s'havera reunit com havíen dit però que el que passava es que cada vegada anaven persones distintes i per tant no s'havía pogut arrivar a rés, lamentant que la queixa reflexada en dita nota no li s'havera fet arrivar a ella, afegint l'Alcalde que a arrèl de dita nota havía parlat amb diversos afectats que li havíen dit que no era fruit de l'assamblea sino del President particularment doncs aquella no s'havía reunit a tal efecte, destacant que els diners tant del aval com per a urbanizar es quedaríen en mans del Ajuntament que es qui passaría a ser l'Agent Urbanitzador i que es destinarien exclussívament a urbanitzar el sector i a rés mes, i que el que pertocara es retornaría als propietaris en el seu moment, però que havera acceptat el plenari si hi havía un pla concret.
Després del recés en que es reuniren els portaveus dels grups, s'acordà que el dillluns dia 10 a les 7,30 de la vesprada i en el saló de plenos es reuniràn els afectars amb el govern i opossició per a tractar d' arrivar a un acord que perjudique el menys possible a tots, i que mentres i si es pressenta el possible recurs de repossició per part dels afectats es paralitze qualsevol ressolució fins s'agote eixa via iniciada amistosa.
No obstant es va tindre que ficar a votació per llei i després d'assenyalar Canet que ella també havía parlat amb propietaris després la nota de premsa i de forma individual, amb el ressultat dels 8 vots a favor del govern i 9 abstencions pel assenyalat de populars i Vercher, doncs com va dir reiteràdament Vidal ells no volíen ser obstacle per a que es complira la llei i no es perjudicaren els interessos municipals. 

Per contra i en el punt segúent es va rebutjar el recurs de repossició de l'empresa Calviga contra l'acord de resolucció del conveni en el sector denominat El golfo, recalcant Vidal el dit de que ells no anaven a ser obstacle per a que es complia la llei, doncs en este cas els informes jurídics eren també a favor del que s'aprovava ara dita ressolució . 

Després de donar compte de diversos temes i entre ells les basses per a rebre ajudes per als bancs de llibres escolars, es passà al torn de Precs i Preguntes : 

L'Alcalde va fer entrega a Karina Vercher de la documentació sol.licitada sobre els bous al carrer en festes del poble, detallant que ascendía el seu cost a 8.900 euros per el següents conceptes: 
2.400 euros lloguer barreres, 1.400 l'ambulància, 1.850 l'assegurança, 750 en permissos i tràmits varis i 2.500 en la ganadería, a més d'una quantitat indeterminable d' hores extres de policía local i brigada al computar-se en total amb altres events de festes, sumant un total de 510 euros els primers i 607 els segons en eixe total. 
Per altre costat i en el tema de les filtracions a un blog local, d'informació municipal, va llegir un informe técnic que concluía que no s'havía fet rés erroni i per tant no cabíen messures al respecte.

La popular María Císcar va preguntar el nom dels regidors resposables en el tema del transport de les analítiques a Gandia, contestant l'Alcalde que varies com sanitat que porta Pilar Altur o Brigada que porta Josep Llàcer, però que era un tema institucional, que s'havía rectificat i que per part del Director del Hospital de Gandia li s'havía comunicat que no hi havía ningún problema en seguir col.laborant perquè no hi havía ningún perjuí caussat en este tema. 
Va preguntar també si donat que hi ha una ajuda de 16.000 al Festivern s'havía previst descompters o bonificacions als jovens vallers, contestant Llàcer que sí i com altres anys.
Per últim va demanar que si per a este event es contracten servicis externs que es faça amb empresses i persones del poble.

Raquèl Escrivà, també del PP, va assenyalar que perquè la regidora Canet va dir que el cost del Triatló havía segut zero quant hi ha una factura de 250 euros per servicis metges, contestant Canet que era cert i que li s'havía oblidat al ser un montant tan menut, recalcant Escrivà que per tant si hi havía un sobrecost.
Per altre costat i sobre la mencionada filtració es preguntà perquè si l'informe es tan clar s'havía tardat 6 messos en contestar-li, constestant-li l'Alcalde que si li havía demanat informació sobre la web que pressuntament havía filtrat era per coneixer quin era el tema en concret, que demanava disculpes pel retràs però que des de que es va demanar en el segúent pleno l'informe havía estat fet en tres dies.

Manolo Vidal va intervindre per a felicitar a la Policía Local per la seua bona actuació en el tema dels incendis d'este cap de setmana passat, a lo que es va unir l'Alcalde.

Per la seua part Inma Tudela va parlar sobre el Plà d'Emprenedurisme juvenil, del que va dir que era poc més que un power point, que no existíen siquiera alguns orgues dels que es parlava en l'informe que va recordar era copiat d'altre asturià, i que el 82% de les despesses en joventut d'este any s'havíen destinat al Festivern, més que el total de 2012 i 2013 junts, el que va desmentir el regidor Llàcer, el qual va assenyalar que eixes dades son errònies doncs no s'havía tingut en compte el que queda d'any ni algunes actuacions subvencionades per la Diputació, recriminat.li a la regidora que no s'acostara mai als actes sobre joventut que havíen segut varis i variats, tant en joventut com en Foment Local. 
Tudela li replicà sobre la seua personal relació amb la joventut sobre lo que no tenían perquè donar compte, i que les seues xifres son correctes i  comprovables,

Per la seua part la regidora no adscrita karina Vercher i sobre el tema de les analítiques li va preguntar al Alcalde si havía segut una cossa excepcional com havía dit primer en facebook, o alguna vegada més com després havía reconegut segons ella en eixe mateix mitjà, o que com es dia en les xarxes no havía segut algo de sols una vegada si no de diverses i des de Gener, contestant-li el regidor Llàcer que demanarà un informe per escrit al técnic corresponent que de paraula havía dit que va ser algo excepcional i que s'havíen pres messures per a que no es torne a repetir, afegint l'Alcalde que trobava a faltar algo de crítica a la Consellería que es qui tendría que donar el servici al igual que altres tants que no presta i els dona l'ajuntament, i que no calía ficar tant el dit en la llaga donat que l'hospital no li havía donat importància, donant-li les gràcies als treballadors a lo que es va unir Manolo Vidal, acabant el tema Llum Sansaloni que va dir que s'havía primat el que arrivaren els anàlísis a Gandia per damunt del vehicul en que es porten prò que arrivaren corrèctament.
Per últim Vercher li va preguntar al Alcalde i sobre el cost de quasi 9.000 euros els bous que li semblava es gasten en fer patir animals donat s'havía declarat a favor de protegir
estos, assenyalant que no es deuen ussar diners públics per a això, contestant-li aquell que era coneguda la seua defensa dels animals.

8 comentarios:


  1. Ens aclarix Karina Vercher que ahir per equivocació va parlar de 605 euros quant es volía referir als 2.420 del llogament de barreres

    ResponderEliminar
  2. Al principi pareixia que anava a ser un pleno aburrit. Però lo de portar les mostres de sang a Gandia en Ferrari va ser lo millor! Sí senyor! Totalment d'acord amb la regidora Llum! Si l'ajuntament tinguera un Ferrari la sang aniria a gandia en Ferrari! Podeu estar tranquils!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Avorrits esteu els peperets que no teniu res millor que fer que entrar a comentar al blog d'Estruch.

      Eliminar
    2. Els pprets i tu. Tu estas avorrit o nervios i impacient per vore per on van els tirs.

      Eliminar
  3. Les mostres de sang estàn anant en camionet a Gandia desde gener. La foto no va ser un tema puntual.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Que fort! Ahir va quedar clar que JJ mentix! Primer diu que portar la sang en camionet a Gandia ha sigut un cas exepcional, en facebook diu que ha sigut un parell de vegaes, en altres llocs dóna a entendre que unes quantes més... I han estat anant en el remolque desde gener? Però que fort!

      Eliminar
    2. A vore quina trola mos conten en l'informe que va a demanar Llacer, informe que ja deuria tindre perque aixo mateixa li va dir a Las Provincias fa dies. A lo millor es que no saben encara de on poden copiar el informe eixe.

      Eliminar
    3. L'alcalde diu que nomes va ser un dia.
      Llacer que te que demanar un informe. Llacer no recolça la resposta de l'alcalde.
      Mentix algu?
      I al poble ens prenen per tontos!!!!
      I torna i roda, l'alcalde insistix en que el director de l'hospital de Gandia vol continuar treballant amb nosatros.
      Faltaria mes!!!! Algú ho dubtava? O es lo que havera volgut l'alcalde, aixina, una responsabilitat menys per al poble.

      El problema es la condicio en la que arrivara la sang i la contaminacio que pugueren tindre les caixes. En un toc d'atencio ...tot solucionat

      Eliminar