miércoles, 26 de noviembre de 2014

Entre editorial i article d'opinió . CORREDOR MEDITERRANI

Ahir estiguerem en el cap i casal formant-nos mitjansant una xarrada privada i particular amb un expert en la matèria del titolar, el denominat "corredor del mediterrani" i la polémica sorgida pel decantament del Ministeri de Foment per el denominat "corredor central".


Per no fer-ho pessat i al mateix temps que tingau la màxima informaciótractarem el tema en una editorial, i farem un ressum en esquema, donat que pensem es un tema  molt important, importància que passa desssapercebuda per a la majoría dels valencians:

- Mentres en la Unió europea el transport de mercaderíes, menys contaminant que per carretera de bon torç. per ferrocarril es del 16%, en la nostra comunitat sols arriva al 3%., i transportem un 40% del nostre producte exportat a Europa, pel que hi ha que apostar per ell mentres no tingam altres solucions menys contaminants encara com per eixemple els camions elèctrics que ja estàn en fasse de prova en Amèrica..

- Es preveía que les obres del corredor mediterranis estigueren acabades per al 2015 i ara ja es diu que no hi han dades exactes, en tot cas sobre el 2020, es a dir, mínim 5 anys després, i ho diu la Consellera d' Infraestrcutures senyora Bonig, probable candidata a més a Presidenta de la Generalitat Valenciana. I el coll de botella existent entre Vandellós i Tarragona ciutat on sols hi ha una vía, per al 2016, susbsistint encara un altre coll en Nimes, França.

- El denominat "corredor central" al que el govern estatal ja li ha assigant sobre 800 milions d'euros, per al del mediterrani encara s'ho estàn pensant, i que uniría Algecires amb Madrit i esta amb França per Canfranc es una falàcia per a distraure doncs faría falta un macro-túnel per a atravessar els Pirineus que riute del de Pajares, que està seguent un  despropòssit, i a més França no pensa seguir la línea que li arrive per ahí si no pels actuals passos per Euskadi i Catalunya.

- Amb eixe trajecte central es perjudicaría al port de València, port huí per huí natural de Madrit i d'entrada a Europa des del Mediterrani, així com d'Aragó, i a favor del d'Algecires.

- Per tant hi ha que pressionar i fer força per a que es mantinga el que es normal, que es el corredor per la costa des d'Algecires seguint per Andalucía, Murcia, la Comunitat Valenciana i arrivar a França -Europa per Catalunya, i des de Madrit a França-Europa per Saragossa-Barcelona, interesant-nos també reivindicar la millora de la línea Saragossa-València donat que la principal Zona Logística d'Espanya, el denominat "port interior", està allí, i per a que el nostre port seguisca sent el natural d'entrada i eixida a ella..

- La solució de la denominada tercera vía que consitix en un "rail"entre els dos existents per a que per un mateix trajecte puguen circular els actuals trens espanyols de via ampla i els europeus de via estreta es una xapussa reconeguda pels propis técnicns, i un niu de problemes, pel que cal fer una via parale.la estreta.

-  Sobre la pregunta del que diuen alguns contraris de que amb este corredor facilitaríem les nostres exportacions però també les dels països africans, dir que la fem o no seguiràn transportant per dins d'Espanya via carretera perquè interessa com tots sabem políticament estar a bé amb ells.

- Tindre clar que la férrea es sols una de les parts del corredor, i que les carreteres ho son altra pel que cap reivindicar l'autovía gratuïta i completa per tot el corredor. Assenyalar que ja n' existix un aéri, doncs la ruta principal d' Europa cap a África seguix l'itinerari que volem per a tèrra.

- Que l' estratégia passa per deixar la política pel que tos sabem d'allunyament del que es a més el nostre principal client, Catalunya, i fer força colze a colze amb ésta per a reivindicar el corredor de la costa, una data : Mentres amb el Pressident murcià Varcàrcel Camps es va reunir 51 vegades, amb el per entonces de Catalunya senyor Montilla sols 1 i perquè va vindre a un partit de fútbol. S'ha avançat ja molt en este tema a nivell empresarial, manca fer-ho políticament.

- S'està parlant darrerament de noves rutes per a comunicar Xina/Asia llunyana amb Europa, que ara es fa vía marítima pel nostre port i el de Barcelona, com un tren que va ara directe des de eixe país a Madrit, però que passa per països molt inestables i conflictius com les ex-repúbliques soviètiques, o del corredor per l'estert d'Alaska, el qual sols estarà obert quant desgèle, a més de que no hi han ports de refugi per a emergències, mentres que Suéz s'està ampliant i es segur doncs britànics i francessos seguixent tenint per allí punts de seguretat,  pel que esta ruta seguirà seguent la millor sense dubtes i el nostre port el destí més proper en Europa, i caldría també una combinació amb el de Barcelona per a no fer-se la competència com ara sino per contra especialitzar-se cadascún en uns camps i ser complementaris.

- I per a acabar dir que tenim que tindre clar els valencians que la costa deu de servir per a vertebrar persones amb la línea de passatjers Castelló-València, d'esta per rodalíes a Gandia i d'esta a Dènia i passant pels pobles de la costa cap a Alacant i fins el sur, i que la via ràpida siga per l'interior de la Comunitat com ho es ara, així com la de mercaderíes donat que físicament es impossible passar una nova línea de mercaderies o ràpida de passatjers per la costa donat la saturació de víes de tot tipus. 
I que deguem insistir en la millor comunicació per carretera possible entre comarques interiors i les costaneres, d' Oest a Est i viceversa, com a complement, com per exemple l' autovía del Morquí que va des de Gandia a Alcoi i que no està acabada, a més de la vertebació nord-sur per una autovía lliure i gratuita.

En ressum una xarrada interessant que esperem vos servisca d'informació bàssica sobre el tema, com ens ha servit a nosaltres.

NOTA , cassualment esta mateixa migida acabem de llegir este article : 


 UNIVERSITAT CALCULA QUE SE ENCARECERÁN LOS COSTES UN 35%

Los empresarios acusan a la ministra Pastor de mentir sobre el Corredor Mediterráneo

VALENCIA PLAZA El lobby empresarial AVE, los exportadores de frutas y hortalizas, los cítricultores, el cluster del automóvil y la Fundación ProAVE denuncian que Fomento no cumplirá los plazos prometidos en el eje ferroviario y que prima por decisión política otras obras

VALENCIA. "Habrá que salir a la calle y protestar. Suplantar a la clase política. Tiene que estar en funcionamiento en 2015 y como máximo en 2016 como nos ha prometido la ministra de Fomento". Así de tajante se ha mostrado este miércoles en la sede de la Asociación Valenciana de Empresarios (AVE), Federico Félix, presidente de la Fundación ProAVE, en un nuevo acto de reivindicación del Corredor Mediterráneo Ferroviario (...) . 





No hay comentarios:

Publicar un comentario