martes, 16 de abril de 2013

GABINET PREMSA AJUNTAMENT, varis

L’Ajuntament de Tavernes ha rebut l’aprovació de l’obra PPOS de reurbanització de la replaceta del carrer del Calvari .

L’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna va rebre el 14 de març passat la confirmació oficial de la subvenció de la Diputació de València de l’obra de reurbanització de la replaceta del Calvari, inclosa en el Pla Provincial d’Obres i Servicis (PPOS) de l’any 2013. Ahir, en sessió plenària, es va acceptar per unanimitat la delegació de la contractació de l’obra.

La Regidoria de Contractació de l’Ajuntament de Tavernes ha rebut ja la confirmació oficial de l’adjudicació de la subvenció de la Diputació per a la reurbanització de la placeta del Calvari, també coneguda com la replaceta del Tio Julio, situada en el carrer del Calvari.

La regidora de Contractació, Llum Sansaloni, ha informat que “l’Ajuntament de Tavernes va presentar l’any passat este projecte de la reforma de la placeta del Tio Julio perquè és un punt molt important d’esplai dels veïns de la zona del Calvari, que necessitava una actuació ben urgent, especialment per l’estat dels quioscs. Celebrem que la Diputació ens ha aprovat i concedit el PPOS 2013 per a mamprendre esta obra, en un centre  neuràlgic del barri”.

En un any Tavernes ha reduït el seu dèficit en quasi 4 milions d’euros .

La liquidació del pressupost 2012, aprovada per decret d’Alcaldia el 7 de març de 2013, indica que el romanent de tresoreria ha passat de -4.434.454,62  a -556.638,63 euros, és a dir, s’ha reduït en 3.877.816 euros.

L’alcalde de Tavernes, Jordi Juan, i el regidor d’Economia i Hisenda, Víctor Borràs, van informar ahir al Ple de l’Ajuntament de la liquidació del pressupost de 2012. Van expressar la seua satisfacció pels resultats i tots dos van afirmar què són el fruit del treball en equip i de l’esforç de totes les regidories de l’Ajuntament. Són la mostra visible d’una gestió responsable i sensata.

Estos resultats són un clar indicatiu que la línia de govern de l’Ajuntament de Tavernes va per bon camí. El perquè en sols un any s’han aconseguit estos bons resultats bàsicament es pot entendre per 3 punts bàsics: una optimització dels recursos, la injecció de liquiditat dels préstecs i, especialment, la reducció de les factures de 2012 pendents per a tramitar en 2013.

L’alcalde i el regidor d’Economia van indicar que tot açò s’ha aconseguit en un any, mantenint els serveis públics i sense paralitzar la ciutat en cap moment. Així i tot, a pesar que han fet disminuir el dèficit en quasi 4 milions d’euros, que han reduït la ràtio d’endeutament amb entitats financeres, que el resultat de l’exercici 2012 és positiu en 1.831.029 euros, l’Ajuntament encara té un dèficit de mig milió d’euros. “Estem en el bon camí i aspirem a una situació global de superàvit, un romanent de tresoreria positiu” han afirmat.

Així, una gestió responsable del pressupost, l’elaboració d’uns comptes realistes en una previsió d’ingressos i despeses coherent i, especialment, no gastar més del que es té, ha permés que de la gestió directa del pressupost 2012 s’hagen estalviat 1.831.029 euros.

D’altra banda, la injecció de liquiditat i ingressos que el préstec de la línia ICO ha suposat per a l’Ajuntament ha fet possible pagar totes les factures pendents amb els proveïdors, anteriors al 31 de desembre de 2011.

Finalment, un altre punt fonamental que ha permés la reducció del dèficit ha estat reduir al mínim el nombre de factures que no han cabut en l’exercici de 2012, i que s’estan tramitant en 2013. La baixada en este concepte és d’allò més significativa, ja que mentre en 2011 hi havia 1.161.985 euros en factures que no caberen en el pressupost de 2011 i es varen tramitar en 2012, en este 2013 sols hi ha 283.331 euros en factures que no caberen en el pressupost de 2012. 

La principal novetat dels PPOS d’enguany és que l’Ajuntament no té obligació d’efectuar ninguna aportació econòmica. Les obres considerades de reforma s’ocuparan d’adequar l’espai de la replaceta amb una millora dels acabats quant a materials i elements de mobiliari urbà. A més, està prevista la demolició i la reposició de les casetes i quioscs existents, però amb una nova reordenació.

L’Ajuntament de Tavernes va elaborar un projecte que va sol·licitar incloure dins dels PPOS per a 2013, cosa que finalment s’ha aconseguit. El projecte bàsicament busca la reordenació dels accessos tant a la plaça com als voltants, la reposició del paviment de la zona de jocs, la repavimentació de la plaça i entorn i la reforma i modernització dels quioscs.

L’obra s’adjudicarà pel procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia, el termini d’execució serà de 4 mesos i el pressupost base de la licitació serà de 107.316,01 euros IVA inclòs. L’obra reurbanitzarà una zona que necessita moltes inversions i adaptarà la replaceta a un estat més concorde amb els temps actuals.

7 comentarios:

  1. ¿Por que se publican las noticias antes en los blogs locales que en la web oficial del Ayuntamiento?

    El Gabinete de prensa debería publicar las noticias en la tavernes.es y después pasarlas a los medios con un enlace a la noticia.

    No me gusta el funcionamiento del Gabinete de Prensa del Alcalde.

    ResponderEliminar
  2. Porque la gente que lleva los blogs escribe las noticias cuando quiere y como quiere y son más rapidos porque a la hora de terminar el plenario pueden informar. Por la misma razón deberías quejarte de la prensa escrita, porque hasta mañana miércoles no verás nada del plenario del lunes.
    Lo primero que debes saber y entender es en que contexto se mueve cada medio, y la gente de los blogs es más rapida que los cauces oficiales. Eso lo vemos todos los dias en twitter, facebook, blogs y en la misma edición digital de la prensa.
    Yo estoy convencida de que a ti te importa nada o casi nada el tema de las noticias, simplemente aprovechas para dejar en mal lugar al Gabinete de Prensa que NO ES DEL ALCALDE sino del Ayuntamiento, de todo el ayuntamiento y las notas de prensa son de cualquier concejalia. Hasta en eso se te nota la anidmaversión.

    ResponderEliminar
  3. O siga, ho poden fer amb menys mitjans i sense cobrar els privats i no pot el públic. Eixa cançoneta d'excusa em sona. Per que no pot fer-ho el gabinet només acabe el plenari?
    També et recorde que la premsa escrita ix al cap de 24 hores, pero les seues edicions digitals ixen al moment. No estem parlant del BIM, estem parlant de la web de l'Ajuntament, i no només de les notícies diàries, també hi ha molta informació que no esta actualitzada. Podria funcionar millor, apart del departament d'informatica, el gabinet cobra i no poc perquè funcionara millor que blogs pseudoaficionats.
    A tu també se te veu el plomer, PePa.

    ResponderEliminar
  4. I a tu el bec de la gavina.

    ResponderEliminar
  5. Bona argumentació, i VIVA LA PEPA!

    Nota: A casa només tinc canari, no se res de gavines.

    ResponderEliminar
  6. Ho dissimules molt malament, Robinjut. La gavina la dus al cor i en el cervell, en la ideologia.

    ResponderEliminar
  7. Sí, anònim de les 10:46, per a vosaltres, els nouvinguts defensors del poble de l'opressió del PP i el PSOE, llops espanyolistes, ens esteu ensenyant que una altra política és possible: la de dir que si no penses el mateix que jo (o ja ni això, perque la ideologia els té sense cura a la majoria de polítics) és QUE ETS dels contraris, dels més contraris que hi hajen...
    ... ah, no, que això ÉS EL MATEIX QUE FEIEN PP I PSOE ENTRE ELLS!!??

    Que sabràs tú d'ideologies amic, quan la del teu cervell la resums en un rengló sense dir-ne res!

    I hui m'has pillat de bones, de regal, una reflexió: Qui mana sense vocació de servei prompte o tard esdevé un tirà, i amb aquests sempre els deuràs vassallatge o seràs un traidor a la pàtria.
    Em sona de quan Franco, i som tan burros que ni els que ho patirem hem deprés res d'això.

    ResponderEliminar