miércoles, 2 de noviembre de 2011

DE FEIXISME I FEIXISTES



Feixisme : Sistema que discrimina a una persona o grup d'elles per raons ideològiques, de raça, religió o altre qualsevol diferencia. Cabria incloure la llengua o cultura.

Feixistes : aquell que creu en eixe sistema o l'aplica en el dia a dia.


Per lo tant n'hi haurien varis tipus de feixisme:


Per religió : des de qualsevol país àrab islamista radical, com pot ser Iran o l'antiga Afganistan cuant manaven els talibans, hasta el nazisme alemá, contra els jueus.

Per raça : el nazisme alemá o el tracte que donaren els japonesos als habitants dels països ocupats per ells en la segona Guerra mundial, també cabria el cas de Sudán o de les matances de Ruanda.

Per llengua : No cal anar mes lluny :el que practica el franquisme a Espanya , prohibint qualsevol llengua que no fora la del imperi, fora del us popular, o la dels russos en l'antiga unió Soviètica, imposant la seua llengua als països ocupats com GeorgiaXexenia ... 

Per cultura : els dos anteriors exemples caldrien també en este cas, a més del països islàmics radicals o alguns països africans, com el cas de Sud-àfrica en el apartheid, que emglobaría al mateix temps varis dels prototipus anteriors (raça, religió...).

Per lo tant, abans D'Acusar a algú de feixiste, penseu molt bé el perquè eu feu, no siga cossa que s' esteu auto-definint amb aixo i caigau vosaltres també en ell, sense adonar-sen.

El nacionalisme esta bé, però amb les seues justes mesures, cuant es radicalitza, com tot, pot caure en un dels camps anteriors. Pareu-se a pensar-ho.




Per raons de ideologia : Abarca des-de el nazisme alemá, passant pel franquisme, fascisme italià o qualsevol dels dictau-rets que tant es donen en l'africa subdesarrollada o en el mon àrab, com Obiang en Guinea o els reis saudís, fins el estalinisme o el regim comunista de Pol-Pot a Camboia.

5 comentarios:

  1. No n'hi ha mes feixiste que el que acussa a altres de ser-ho per pensar diferent a ell, reflexioneu-ho els que vos agrada tant acussar als altres d'aixó, com heu fet amb mi.

    ResponderEliminar
  2. Algún qu' altre n'hi ha per ahí, donánseles de més demócrata que ningú...i en el fons es un totalitariste de cuidado.

    ResponderEliminar
  3. Enrique Estruch i Ferrando6 de noviembre de 2011, 10:36

    Una vegada, a la porta d'un concert de Lluis Llac, ú del meus cantautors preferits, un fenónem el tio, un demócrata al crit de "vosaltres feixistes sou els terroristes" em va fer que jo i un concejal per aquell entonces del PP amb les nostres respectives parelles,ens tornarem arrere perque, jo al menys, vaig pensar, si açó meu diu ú del poble al que conec i tenía amistat i amb eixa cara de foll, qu'em farán ahí dins si entre?
    I eixe fins a eixe moment conegut, des de eixe fet que no el salude, em va preocupar més quant vaig saber que perteneixia a la per entonces UPV, ara Bloc, lo qual vaig comentar a ú del seus fundadors en el poble, el cual em digué que de folls en tenim per desgracia en tots els partits, i es veritat, ahí teníem en UV al alcalde de Pego, un tal Salvador no se que, que insultaba i pegaba a la seua dona,i insultaba a tota l'oposició i al que ferem fora , abans el tancaren en la carcel per xulo.
    Tot aixó, eixe odi, venía per que jo era el secretari de UV en la Valldigna i en el poble, un odi al que no pensa com ell : menys mal qu' els que dirigíem els dos partits, a més de coneiximent i tolerancia entre nosaltres, erem demócrates de veritat, quasi quasi podíem dir que amics, aixi jo els considere a alguns d'ells,per que si no, aço havera acabat en altra guerra civil a la mínima crisi, i n'hem passat unes quantes desde entonces.

    Per aixó en el meu actual partit, filtrem a qualsevol que vullga entrar-hi, açi no volem creixer per creixer, diuen els italians que "piano piano va lontano" o algo així, doncs aixó, mes val pocs i bons que molts i roïns, i els que tinc ara al meu costat, poc a poc pero sense parar de creixer anem fent mes simpatizants i afiliats, son bons, molt bons, ja eu anireu vegent.

    ResponderEliminar
  4. Animo, Enrique, yo te conozco y se que los que acusan de feixiste no te conocen, si no te respetarían y no se les ocurriría decirlo pues no es verdad, un beso.

    ResponderEliminar
  5. Gracies tia María, un besset, ens vegem.

    ResponderEliminar