L’Ajuntament
de Tavernes signarà un acord amb el registrador titular del Registre de la
Propietat
El Ple de l’Ajuntament de Tavernes ha aprovat per unanimitat la proposta presentada pel regidor d’Economia, Hisenda i Patrimoni, Víctor Borràs, de signar un acord entre l’Ajuntament i el registrador titular del Registre de la Propietat de Tavernes de la Valldigna.
L’acord tractarà de donar cobertura
als nous propietaris de béns que s’han d’inscriure en el registre de la
propietat. La modificació introduïda per la Llei 16/2012, l’article 254.5 de la
Llei Hipotecària, limita el dret del nou titular d’un bé a inscriure’l en el
registre mentre el transmitent del bé no liquide, declare o comunique a
l’ajuntament l’impost sobre l’increment de valor de terrenys de naturalesa
urbana (plusvàlua). La nova redacció de la Llei pretén responsabilitzar el
comprador de les obligacions del venedor.
El regidor d’Economia, Víctor Borràs, ha manifestat que “com a mesura per a garantir el dret del comprador a fer la inscripció del bé adquirit, he proposat al Ple, que ho ha aprovat per unanimitat, signar un acord amb el registrador, que bàsicament consisteix que els nous adquirents, al dur l’escriptura al registre, faran la comunicació al registrador i este remetrà còpia de la comunicació a l’ajuntament, donant en aquest acte per complida la llei segons la nova redacció”. Borràs ha estimat convenient donar una solució a la limitació “introduïda pel govern central el 27 de desembre passat amb l’aprovació de la modificació de la Llei Hipotecària”.
A efectes pràctics, una persona que
adquirix un pis i du l’escriptura al Registre de la Propietat per a fer la
inscripció com a nou titular, es troba que el registrador no pot fer la nova
inscripció si l’anterior propietari, el venedor, no presenta l’autoliquidació,
declaració o comunica a l’Ajuntament l’impost sobre l’increment del valor dels
terrenys de naturalesa urbana, la plusvàlua.
En l’acord que s’ha aprovat firmar amb
el registrador, els nous titulars compradors, al presentar l’escriptura en el
registre de la propietat estaran fent la comunicació en nom del venedor al
mateix registre de la propietat i serà el registrador qui remetrà eixa
informació a l’ajuntament, donant per complida la llei en este acte. Els nous
propietaris podran fer la inscripció del bé adquirit sense dependre dels actes
del venedor.
Tavernes reforçarà l’atenció als
afectats per la llei de la dependència
La regidora de Benestar Social,
Karina Vercher, anuncia que l’Ajuntament de Tavernes farà costat als afectats
per la Llei de la Dependència durant este any. L’àrea de Serveis Socials es
veurà reforçada per la subvenció atorgada per la Federació Valenciana de
Municipis i Províncies (FVMP) per a l’exercici 2013, que serà destinada a
cofinançar les despeses de personal dedicat a l’atenció de persones en situació
de dependència.
No obstant això, la regidora Karina
Vercher ha volgut recordar què “la
Generalitat Valenciana i l’Estat Espanyol són responsables de la falta de finançament
de la llei de la dependència, que fa que moltes famílies estiguen en una
situació límit pels constants retards en el pagament de les ajudes.”
Vercher ha manifestat que “és immoral que
la Generalitat Valenciana tinga diners per a pagar milions d’euros a clubs de
futbol i no en tinga per a pagar el que deu als dependents i als seus
cuidadors, els quals, a mitjan febrer encara no havien cobrat el mes de
desembre”.
L’Ajuntament de Tavernes va
sol·licitar l’ajuda de la convocatòria, ja que havia acreditat el compliment de
les seues obligacions i de la proposta de la concessió i la quantia, que ha sigut
de 18.790 euros.
El Servei Municipal d’Atenció a la
Dependència està ubicat en el centre social del Braç Treballador. Este servei el
presta una treballadora social, que oferix a tots els ciutadans la informació
necessària per tal de garantir-los el
compliment de la legislació actual en vigor des de l’any 2007, que té com a
objecte reconéixer el dret a la promoció de l’autonomia personal i d’atenció a
les persones en situació de dependència, entesa com l’estat en què es troben
les persones que, per raons de falta o pèrdua d’autonomia física, psíquica o
intel·lectual, tenen necessitat d’assistència o ajuda per a fer les activitats
de la vida diària.
Poden demanar el reconeixement de
situació de dependència les persones majors dependents, els discapacitats
moderats, severs o grans dependents i els xiquets menors de tres anys amb
problemes. Els beneficiaris del reconeixement de dependència tenen dret a una
sèrie de serveis segons el grau i nivell de dependència.
Les persones que disposen del reconeixement
de situació de dependència poden accedir, en funció del grau, a les prestacions
i serveis següents:
Prestació econòmica al cuidador no
professional (excepcionalment)
- Prestació
econòmica vinculada al servei
- Prestació
a l’assistent personal
- Serveis
de teleassistència, servei d’ajuda a domicili, centres de dia, centres
ocupacionals, residències de persones majors dependents o discapacitades,
centres d’estimulació precoç, etc.
- Des
d’este servei també s’organitzen els cursos de formació per a cuidadors de
persones dependents. Respecte d’açò cal assenyalar que està en projecte la
realització d’un curs que s’impartirà a final del mes d’abril, dirigit
a un màxim de 20 persones
cuidadores, que seran seleccionades pel criteri de ser beneficiàries d’este
tipus de prestació.
Enrique, conforme t'han passat la nota del gabinet municipal, sembla que ara es preocupen més pels serveis socials o que no s'haja aconseguit mai esta subvenció. Estets ajudes es donen tots els anys de Conselleria de Benestar social a la Federació de pobles i municipis, d'on passa als ajuntaments solicitants, com semre ha fet Tavernes. Així que continuen fent notícia de la normalitat.
ResponderEliminarDir que de 6,8 mil. € totals al País Valencià en 2012, Conselleria ha passat a 4,4 per al 2013. Amb estes dades, pensant en que ens retallaran proporcionalment el subvencionat l'any passat, i amb el fet de que les necessitats de dependència i de serveis socials en general són creixents, el que ens interesaria com a poble és saber si s'oferirà la mateixa ajuda al ciutadà depenent i si la diferència de diners la possarà l'Ajuntament de la seua butxaca.
Enllaç ajudes per al 2012:
http://www.bsocial.gva.es/portal/portal?docid=16962