martes, 16 de octubre de 2012

GABINET PREMSA AJUNTAMENT :Es trasllada jutjat de pau

L’Ajuntament de Tavernes trasllada el jutjat de pau i soluciona les deficiències endèmiques dels últims deu anys

El jutjat de pau de Tavernes de la Valldigna canvia d’ubicació. Després de 10 anys de deficiències estructurals de les instal·lacions del carrer de la Barca, les noves oficines estan situades en el carrer de Gabriel Hernández, en l’antiga casa de la cultura. Amb el canvi d’ubicació es podran salvaguardar amb garantia els arxius del jutjat, amenaçats per la humitat tota una dècada.

Després de deu anys de patir les deficiències en les instal·lacions del jutjat de pau de Tavernes, l’Ajuntament de Tavernes està ultimant tots els detalls per a fer efectiu el trasllat de les dependències a les noves oficines habilitades en l’edifici del carrer de Gabriel Hernández.

Este setmana, les noves dependencies estan ja a plena disposició del tots els veïns de la ciutat. Les oficines es troben en la primera planta de l’edifici que acull les dependències de la llar del jubilat i de diferents associacions i clubs de la ciutat, com ara l’Associació de Veïns o la Federació de Falles, entre altres.

Víctor Borrás, regidor d'hisenda i economía
El regidor d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Tavernes, Víctor Borràs, ha mostrat la seua satisfacció “per haver pogut solucionar en un any el que no s’havia resolt en 10 anys. Si la gestió econòmica del PP ha sigut roïna durant el seu govern, ací tenim la mostra que també ha estat deficient la gestió del patrimoni municipal. Les mancances van aparèixer l’any 2002 i s’han agreujat amb el pas del temps, a causa de l’oblit, la deixadesa i l’abandó en què van caure les dependencies. Des del primer dia hem estat cercant solucions a este problema, ens hem reunit amb la comunitat de propietaris de l’edifici a fi de buscar la millor opció per a afrontar les reformes necessàries i hem organitzat el trasllat de la millor forma possible per tal que es respectaren totes les necessitats del jutjat i no n’afectarà el funcionament. Prova d’esta coordinació és que el jutjat no ha parat de funcionar ni un sol dia”.

El deteriorament que han patit les instal·lacions començà a manifestar-se a partir de l’any 2002 i va ser detallat específicament l’any 2005 per l’arquitecta tècnica municipal. En eixe moment ja es van posar de manifest els problemes que afectaven diferents elements comuns de l’edifici, i que continuadament han afectat tots estos anys a les condicions de treball dels funcionaris i del material dipositat en els arxius del jutjat de pau.

De fet, cal recordar que en l’any 2008 es van obrir diligències per incompliment de la legislació en matèria de prevenció de riscs laborals.  A més, les filtracions d’humitat, goteres i la humitat constant en parets mitgeres han posat en perill la integritat de diversos volums de llibres de registre civil, còpies úniques, el deteriorament dels quals hauria sigut una pèrdua molt greu i irreparable.

#


1 comentario:

  1. El baix on fins ara era seu del Jutjat era propietat pública? Crec que no, i no haurien d'haver-se esperat al trasllat a que estiguera caiguent-se de vell. No pot permetre's l'Ajuntament de tindre cap local llogat al poble i l'Hospital de Gabriel Hernàndez buit.

    ResponderEliminar