jueves, 13 de abril de 2023

SOBRE ELS COTXES AMB ETIQUETA B

 

SOBRE ELS COTXES AMB ETIQUETA B

 SOBRE ELS COTXES AMB ETIQUETA B I QUE SEGONS ES PRETEN PER LA UE NO PODRÀN ENTRAR EN LES ZONES DE BAIXES EMISSIONS DE LES CIUTATS DE MÉS DE 20.000 HABITANTS A PARTIR DEL 2027


Jo tinc dos cotxes, un Fiat 500 diésel del 2014 amb etiqueta B, un cotxe modern i segur, i un Smart del 2008 de gasolina amb etiqueta C, prou menys segur : Seguretat o anti-contaminació ? Es clar que abdós però amb plan MOVE amb ajudes per a comprar un cotxe elèctric, o sense éste, en el meu cas,, pensionistes per enfermetat als 58 i 52 anys abdós no tenim possibilitat econòmica per a canviar el cotxe més segur amb etiqueta B, doncs som mileurista uno i ni això l'altra. Per tant, qué fem ? 
A més i com ja he exposat en altres articles, ni Espanya ni la resta d'Europa estàn preparades ni ho estaràn a curt temps per a la electrificació del parc automovilístic doncs ni hi ha prou xarxa de electrogassolineres ni les bateríes recarreguen ràpidament, a no ser que en éste últim cas s'avançe ràpidament i que s'establisca per llei que totes les gassolineres actuals tinguen tants punts de recàrrega elèctrica com de combustió, el que no sería just quant ciutats com per exemple la meua amb 17.000 habitants sòls te dos punts públics de recàrrega elèctrica.

Sí, hi han vehicles elèctrics ja amb molta autonomía i de ràpida recàrrega però prepara´t varies decenes de mils d'euros si en vòls un perquè tots son d'alta gama.

Per no parlar, ja ho he fet en altres ocassions, de la gran mentira que ens oculten i que es el que contamina el fer una batería per a cotxe i qué fem amb elles quan s'agoten. En el primer cas dir que la gran majoría de minerals que la composen venen d' Àfrica o d'Asia en grands vaixells que no van a remos si no que amb carburants combustibles que contaminen un muntó. I en quan al reciclatge està més que verd huí per huí.

Així que tranquilitat senyors governants, que es molt fàcil legislar amb la butxaca d'altres i quan ú guanya un sou cinqmileuriste o més al mes, ningú volem contaminar, som conscients de la problemàtica del planeta, però també som conscients de la nostra butxaca i del que he dit sobre les bateríes i la xarxa de punts de recàrrega.


ENRIC 

No hay comentarios:

Publicar un comentario