La Taula de Mobilitat, Espai Públic i
Trànsit de Tavernes inicia la primera presa de contacte amb els seus integrants
La primera reunió informativa
per a constituir la Taula de Mobilitat, Espai Públic i Trànsit de l’Ajuntament
de Tavernes ja s’ha produït. Entitats, associacions i veïns en general han
mostrat el seu interés a formar part de la Taula.
La primera convocatòria va comptar, a
més, amb la presència de la regidora d’Urbanisme, M. Carmen Canet, la regidora
de Serveis Públics, Llum Sansaloni, i la regidora de Participació Ciutadana,
Karina Vercher, que van estar acompanyades pel cap de l’oficina tècnica i responsable
del Pla de Mobilitat, Juan Tormo, i de representants de Siete Arquitectura Más Ingeniería.
La Taula de Mobilitat es constitueix
com a òrgan de participació, debat ciutadà i consulta al voltant de la
mobilitat, accessibilitat, trànsit i qualitat, i disseny de l’espai públic urbà
del municipi de Tavernes de la Valldigna, i es convertirà en una eina de
reflexió alhora que de proposta.
La Taula serà un instrument permanent
i evolutiu, i tindrà caràcter informatiu i consultiu. La seua funció principal és
assessorar l’Ajuntament en la matèria que tracta.
Els seus objectius principals seran el
foment del debat i la participació ciutadana per a treballar per un model de
mobilitat més sostenible i un espai públic de qualitat més integrador i més
segur, així com aconseguir posicions de consens a partir del debat entre els
participants que permeten avançar cap a propostes concretes d’actuació.
La Taula estarà formada pel president,
secretari, 2 o 3 vocals, representants d’entitats, col·lectius, associacions,
ciutadans en general i experts en la matèria. Els membres de la Taula s’han de
reunir una vegada a l’any de manera ordinària. En la primera reunió, que ha
tingut un caràcter informatiu i de coneixement dels integrants, ha quedat
pendent per a la pròxima el nomenament dels càrrecs, que es produirà després de
la constitució de la Taula, que es produirà en la segona reunió, prevista
inicialment per al mes de gener.
La Regidoria de Seguretat
Ciutadana de l’Ajuntament de Tavernes va celebrar la reunió ordinària de la
Junta Local de Seguretat, la segona d’este any 2012. Des de l’última reunió, el
mes de març passat, s’han reduït els robatoris en vivendes i en el terme de
Tavernes.
En la reunió de la Junta de Seguretat hi
van participar l’alcalde de Tavernes, Jordi Juan, José García (en representació
de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana), el capità de la Guàrdia
Civil de Gandia, Antonio Pérez, el subtinent de la Guàrdia Civil de Tavernes, Antonio
Jiménez, el regidor de Seguretat Ciutadana, Evarist Sansaloni, l’intendent en
cap de la Policia Local, Miguel Chofre, i l’oficial Víctor Martí.
La sessió ordinària va tractar els
robatoris en el nucli urbà i en la zona rural, els serveis de Nadal i del
Festivern, i l’actuació en accidents de trànsit i alcoholèmies en el terme
municipal, principalment.
En la reunió va quedar de manifest, d’acord
amb els informes dels cossos i forces de seguretat, que s’ha produït una
disminució dels robatoris en el nucli urbà i en les zones rurals del terme de
Tavernes de la Valldigna. Este tema ja fou tractat en l’última reunió de la Junta
Local de Seguretat, abans de Falles, quan es va acordar la coordinació conjunta
entre Guàrdia Civil i Policia Local, a més de l’establiment d’un servei
preventiu contra els robatoris agrícoles del terme i de la zona de la platja de
Tavernes.
El regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament
de Tavernes, Evarist Sansaloni, ha expressat la seua satisfacció pels resultats
“de les accions preventives dutes a terme
estos darrers mesos i pel treball realitzat per la Policia Local i la Guàrdia
Civil, que ha permés fer un seguiment més optimitzat dels robatoris denunciats.
Esta reunió ha estat molt productiva per a tindre a punt tots els elements
necessaris per a les pròximes festes de Nadal i Cap d’Any en el nostre terme”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario