jueves, 3 de diciembre de 2015

Gabinet Premsa Ajuntament, MODIFICACIÓ CIRCULACIÓ

L’Ajuntament de Tavernes modifica la circulació per donar fluïdesa i seguretat al trànsit

La zona de Tavernes afectada pels canvis en la circulació i senyalització serà la part sud-oest i, a més, la Plaça Major, que es tancarà al trànsit de manera provisional.

L’Ajuntament de Tavernes, a través de la Regidoria de Seguretat Ciutadana, va a modificar la planificació de la circulació, en certes vies públiques, després del període pertinent del seu estudi de viabilitat.

D’esta manera hi haurà diverses actuacions:

-      - el Passeig Lepant canviarà de sentit, per donar-li una continuïtat amb el Passeig Colon direcció al Polígon del Pla, i el carrer Don Juan d’Austria també canviarà el seu sentit de la circulació, per accedir els vehicles direcció República de Malta i Passeig Colon. Estes actuacions poden comportar la viabilitat de canviar el sentit de carrer del Riu i l’Avinguda Corts Valencianes, com a vies alternatives per a accedir a la part est de la població.

-      - el carrer Matadero, via principal d’accés a la zona rural pel pont del riu Vaca, tindrà doble direcció com fins ara, i es prohibirà l’estacionament ambdós costats per afavorir el creuament de vehicles (fins ara impossible per l’estacionament en cordó en un dels seus costats).

-          - l’encreuament de tres vies al Passeig Lepant, carrer Camí del Clot i accés a vía privada també està previst regular-ho de forma més efectiva.
  El carrer Camí del Clot serà via preferent, sense senyalització de parada, per a accedir al Passeig Lepant i polígon del Pla, i serà de doble direcció.
  L’estacionament a l’encreuament del carrer Camí del Clot amb l’Avinguda la Valldigna també seran ajustats per a afavorir l’accés i trànsit de camions i resta   de vehicles.
  En este encreuament es mantindrà el senyal d’stop al Passeig Lepant per l’obstacle visual important d’una façana (es millorarà l’espill que facilita la visió de   l’encreuament), i la via privada (que abans usava de forma ordinària la majoria dels usuaris) serà senyalitzada com al que és, restringit el seu accés. Cal       tindre en compte que al ser una via privada, els usuaris que accedeixen des d’esta al carrer Camí del Clot no tenen preferència en cap moment, però està     previst anular eixe encreuament i redirigir l’accés per l’altre costat (Casa de la Cultura).

-     - el carrer Farola passarà a ser d’un sentit de circulació, d’eixida a l’avinguda la Valldigna, regulat per semàfors. En eixa zona propera a la CV-50, es reservaran uns llocs per a facilitar als ciutadans l’estacionament dels vehicles per a realitzar tasques o consultes a la Central de la Policia Local. La resta del carrer, fins a l’entrada al dipòsit municipal de vehicles, es condiciona per a l’estacionament de vehicles en bateria.

-          -  la façana de la Central de Policia Local per l’Avinguda la Valldigna vorà restringit el seu ús per a vehicles autoritzats, per raons d’accés de vehicles oficials i altres raons tècniques o de seguretat.

Esta primera fase té l’objectiu de donar major fluïdesa i seguretat al trànsit de vehicles per esta zona, a més de facilitar l’accés de veïns a zones determinades per a actes festius, no sent necessari, per exemple, tallar la zona del Passeig Lepant i Don Juan d’Austria en falles i períodes semblants.
A més,  desapareix el conflictiu encreuament amb tres stops, es facilita l’accés a la Central de la Policia, reservant lloc de parada als ciutadans i es facilita una via alternativa a la CV-50, sense congestionar el Passeig Colon, per la part sud de la població en períodes de congestió concreta (especialment en estiu).
Finalment, de manera provisional i per poder garantir la seguretat dels vianants, es tancarà la Plaça Major al trànsit rodat, quedant-se com a vies alternatives el carrer Carnisseria i el carrer l’U i el Dos. Des del carrer Carnisseria cap a l’Ajuntament es farà un canvi de sentit que permetrà l’accés als veïns de la zona. A més, la zona està àmpliament dotada d’espais de càrrega i descàrrega per a cobrir les necessitats dels establiments  comercials.  

1 comentario:

  1. Per a quant ALGUNA zona de càrrega-descàrrega a la zona de major moviment comercial i d'oci de la població: Passeig Colon? L'actual alcalde ja fa més de 4 anys que va pendre nota d'aquesta demanda veïnal a les primeres reunions "de barri". Ni seria inviable ni car.

    ResponderEliminar